صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توافق جدید بارسلونا با اسپانسر| اسم نوکمپ هم فروخته شد!

  • کد خبر: ۹۸۶۵۰
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
توافق ۲۸۰ میلیون یورویی بارسلونا با حامی مالی جدیدش باعث تغییر نام نیوکمپ می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه بارسلونا و اسپاتیفای بر سر قراردادی سه‌ساله به توافق رسیده‌اند که براساس آن، ورزشگاه نوکمپ در این مدت تغییر نام خواهد داد. اولین ترکش این توافق هم استعفای مدیر اجرایی باشگاه بود. باشگاه بارسلونا که درپی همه‌گیری کرونا متحمل ضرر اقتصادی فراوانی شده بود و چیزی تا ورشکستگی مالی فاصله نداشت، به‌تدریج درحال بازیابی منابع مالی است و به روز‌های خوب اقتصادی باز خواهد گشت. از مهم‌ترین گام‌ها در این راه، توافق سران باشگاه با شرکت سوئدی «اسپاتیفای» است.

قرارداد ۲۸۰ میلیون یورویی

طبق ادعای رسانه‌های اسپانیایی، بارسلونا با اسپاتیفای بر سر قراردادی سه‌ساله به‌ارزش ۲۸۰ میلیون یورو به توافق رسیده است و این شرکت اسپانسر اول باشگاه کاتالان خواهد شد. نام اسپاتیفای به‌زودی روی پیراهن تیم‌های فوتبال مردان و زنان و نیز دیگر رشته‌های ورزشی که باشگاه در آن‌ها فعالیت می‌کند، حک خواهد شد. توافق حتی بر سر تغییر نام نوکمپ به اسپاتیفای از فصل آینده نیز صورت گرفته است.

مذاکرات از ماه‌ها پیش شروع شده بود و سرانجام به نتیجه رسید. در جریان بازی یکشنبه بارسا و اتلتیکو، مدیران اسپاتیفای نیز در جایگاه ویژه نوکمپ حضور داشتند. اسپاتیفای (spotify) سرویس پخش موسیقی است که به‌واسطه آن می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ، پادکست و ویدئوی هنرمندان سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

علت جذابیت اسپاتیفای برای مخاطبان این است که صرفا می‌توان با ساخت یک حساب کاربری از طریق ایمیل یا اتصال از طریق فیسبوک به‌طور رایگان از سرویسش استفاده کرد. اولین تبعات این توافق نیز استعفای فران رورتر، مدیر اجرایی باشگاه، بود. ساعتی پیش او با انتشار بیانیه‌ای از سمتش کناره‌گیری کرد و رسانه‌های اسپانیا مخالفت او با اسپاتیفای را دلیل اصلی استعفا بیان کرده‌اند.

از یونیسف تا راکوتن

باشگاه بارسلونا تا سال۲۰۰۶ اسپانسری را برای پیراهنش انتخاب نکرده بود، اما این کار با نقش‌بستن نام مؤسسه خیریه «یونیسف» شروع شد. سال۲۰۱۱ هم کاتالان‌ها در قراردادی بحث‌برانگیز با بنیاد قطر و سپس قطرایرویز تا سال۲۰۱۷ با قطری‌ها برای اسپانسر پیراهن همکاری کردند. سپس شرکت ژاپنی «راکوتن» به میان آمد و قراردادی ۵۵میلیون یورویی با باشگاه بارسلونا امضا کرد که در پایان این فصل قراردادشان به پایان خواهد رسید. به همین دلیل هم باشگاه بارسلونا در ماه‌های گذشته درپی بررسی گزینه‌ها برای اسپانسرینگ بوده است.

معامله سوئدی

با وجود بحران مالی در نوکمپ، غول‌های لالیگا به جذب اسپانسر و همکاری‌های تجاری ادامه می‌دهند. قبل از اسپاتیفای نام شرکت‌هایی همچون «وگان نیشن» و «پولکادات» هم به میان آمده بود؛ شرکت‌هایی که در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند و بزرگ‌ترین بسته‌های حمایت مالی را به باشگاه بارسلونا ارائه کرده بودند. مجموع ارزش این پیشنهاد هم ۸۰میلیون یورو معادل ۶۷میلیون پوند بوده است.

بااین‌حال، طبق اخباری که منتشر شده، «دانیل اک» سوئدی که اسپاتیفای محصول تفکرات اوست، از رقبا پیشی گرفته است و اسپانسر بارسلونا خواهد شد. جالب اینکه این معامله فقط یک‌ماه پس از ابراز علاقه شرکت سوئدی برای خرید باشگاه آرسنال از استن کروئنکه جوش خورده است. اک درحال آماده‌سازی پیشنهاد دو میلیارد پوندی برای خرید باشگاه شمال لندنی بود که پیشنهاد اولیه او با مبلغ ۸/۱ میلیون پوند رد شده است. بعد از آن هم مشخص شد کروئنکه اصلا تمایلی به فروش باشگاه آرسنال ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.