کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

برنامه‌های بارسلونا برای بازسازی ورزشگاه خانگی آبی‌اناری‌ها

  • کد خبر: ۹۳۰۰۲
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
برنامه‌های بارسلونا برای بازسازی ورزشگاه خانگی آبی‌اناری‌ها
باشگاه بارسلونا به دنبال نونوار کردن نیوکمپ است، مسیری که پرز و رئال مادرید در بحران کرونا پیمودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پروژه تغییر‌شکل ورزشگاه جدید آبی‌و‌اناری‌ها که با کسب حداکثر آرای موافق به تصویب رسیده است، هزینه‌ای هنگفت روی دست کاتالان‌ها خواهد گذاشت. باشگاه بارسلونا شاید این‌روز‌ها از نظر مالی وضعیت قابل‌تعریفی نداشته باشد، اما مدیران آن از همین حالا به فکر کسب درآمد از طریق نوسازی ورزشگاهی جدید هستند.

پروژه ساخت استادیوم جدید به سبک رقیب دیرینه یعنی رئال‌مادرید، از مدت‌ها پیش فکر و ذهن رئیس و مدیران باشگاه بارسلونا را مشغول کرده بود و این پروژه در‌نهایت با برگزاری اولین همه‌پرسی آنلاین در تاریخ باشگاه که روز یکشنبه صورت گرفت و با کسب رأی مثبت از ۴۲‌هزار‌و‌۶۹۳ عضو، به تصویب رسید. این در‌حالی بوده که تنها ۴۰‌درصد از اعضای دارای حق رأی باشگاه بارسلونا ترجیح داده‌اند که در این همه‌پرسی شرکت کنند.

پروژه احداث استادیوم جدید کاتالان‌ها که ۵‌هزار‌و‌۵۵ نفر به آن رأی منفی دادند و رأی ۸۷۵ نفر نیز ممتنع بود، هزینه‌ای ۱.۳‌میلیارد‌پوندی دارد. به‌گزارش نشریه سان انگلیس، پروژه مرمت و نوسازی ورزشگاه نیوکمپ که با عنوان «اسپای‌بارسا» شناخته می‌شود، با دریافت وام از یک طرف ثالث تأمین بودجه خواهد شد. همین موضوع سبب نگرانی بسیاری از اعضای باشگاه باسلونا بابت بازپرداخت وام با توجه به بدهی‌های سنگین فعلی کاتالان‌ها‌ست که بالغ بر یک‌میلیارد پوند تخمین زده می‌شود.

این نگرانی‌ها از مدت‌ها وجود داشت و به‌همین‌دلیل نیز خوان لاپورتا دستور برگزاری یک همه‌پرسی برای پی‌بردن به موضع اعضای باشگاه را صادر کرد. انتظار می‌رود که پروژه نوسازی ورزشگاه نیوکمپ در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد و در این مدت نیز بخشی از سکو‌های ورزشگاه در فصل ۲۳-۲۰۲۲ بسته خواهد بود. پیشروی پروژه در فصل ۲۴-۲۰۲۳ نیز احتمالا آبی‌و‌اناری‌پوشان را مجبور خواهد کرد که به‌صورت موقت از نیوکمپ به ورزشگاه المپیک مونتجوییچ کاتالونیا نقل‌مکان کنند. طبق برآورد‌های صورت‌گرفته، ورزشگاه نیوکمپ که سال ۱۹۵۷ احداث شد، برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

یکی از اقدامات مهمی که قرار است در طرح نوسازی ورزشگاه نیوکمپ صورت بگیرد، افزایش ظرفیت آن به ۱۰۵‌هزار نفر است. ماه اکتبر امسال گزارشی منتشر شد که در آن آمده بود ورزشگاه نیوکمپ به حدی فرسوده شده که حتی در آن اجازه روشن‌کردن اجاق‌گاز داده نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم استادیوم جدید کاتالان‌ها، برخورداری از سقف متحرک پوشیده‌شده از ۳۰‌هزار متر‌مربع پنل خورشیدی برای تولید انرژی الکتریسیته خواهد بود و این انرژی صرف روشن‌کردن نمایشگر‌های ۳۶۰‌درجه‌ای خواهد شد که قرار است در داخل ورزشگاه نصب شوند. یکی دیگر از بخش‌های پروژه نوسازی ورزشگاه نیوکمپ، جمع‌آوری آب باران خواهد بود؛ ضمن اینکه قرار است یکسری امکانات دیگر نیز در داخل و اطراف استادیوم تعبیه شود.

بارسا فصل ۲۰۲۳-۲۴ نیوکمپ را ترک می‌کند

خانم النا فورت، نایب‌رئیس باشگاه بارسلونا، بعد از برگزاری همه‌پرسی در مصاحبه‌ای گفت: یک موفقیت بزرگ بود؛ زیرا مشارکت از انتخابات‌۲۰۱۴ و آخرین انتخابات‌ها در ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ نیز بیشتر بود. اکنون چالش این است که اگر از این سیستم (رأی‌گیری اینترنتی) در انتخابات آینده استفاده کنیم، چقدر مشارکت بیشتر از این ۴۴‌درصد می‌شود. او همچنین تأکید کرد:این شیوه رأی از راه دور برای ماندن آمده است. در فکر تغییر و بازنگری در اساسنامه باشگاه هستیم و در مجمع سالانه مطرح می‌کنیم.

نایب‌رئیس بارسا درباره پروژه اسپای‌بارسا نیز گفت:‌در فصل ۲۰۲۲/۲۳ چرخش آغاز می‌شود؛ زیرا فقط می‌توانیم از ۵۰‌درصد ظرفیت (استادیوم) استفاده کنیم. در سال‌۲۰۲۳/۲۴ باید نیوکمپ را ترک کنیم و بعدا دوباره برگردیم. او از استادیوم المپیک کمپانی لوییس (با ظرفیت حدود ۵۶‌هزار نفر) به‌عنوان یک جایگزین برای نیوکمپ نام برد؛ اما گفت که هنوز گره‌هایی در کار هست:‌مسائل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیریم. مثل هزینه رفت‌و‌آمد و... اگر دیدیم امکان‌پذیر نیست، یک پلن‌B نیز داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->