صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه‌ آمریکا می‌گوید که طبق فرمان اجرایی جو بایدن ۳.۵ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌ شده برای مردم افغانستان اختصاص داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به رغم اعتراضات فراوان از سوی نهاد‌های بین‌المللی و واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای اختصاص ذخایر بانک مرکزی افغانستان برای قربانیان ۱۱ سپتامبر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته است که طبق فرمان اجرایی جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور ۳.۵ میلیارد دلار برای مردم افغانستان اختصاص داده شده است.

وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه، ۲۳ دلو-بهمن) در توئیتی نوشته است که ۳.۵ میلیارد دلار دیگر این پول توسط بایدن به نفع مردم افغانستان امضا شده است.

وی نوشته است که ایالات متحده در کنار مردم افغانستان ایستاده است.

از سوی دیگر، توماس ویست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان نیز در این مورد در توئیتی نوشته است که فرمان اجرایی بایدن بخشی از تلاش برای حفظ بخش قابل توجهی از ذخایر ارز افغانستان برای حمایت از نیاز‌های مردم افغانستان است.

وی نوشته است که ابعاد بحران در افغانستان پاسخ جهانی را می‌طلبد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستور بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را صادر کرد و دستور داد که این اموال بلوکه شده میان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبدیل شود.

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در ماه‌های آتی صندوق سپرده‌ای برای مدیریت ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان ایجاد خواهد کرد تا از این پول برای کمک به مردم افغانستان استفاده شود.

۳.۵ میلیارد دلار دیگر نیز در آمریکا باقی خواهد ماند و در انتظار احکام دادگاه در مورد دعاوی حقوقی علیه طالبان توسط قربانیان حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر باقی می‌ماند.

اقدام آمریکا در اختصاص دارایی‌های مردم افغانستان به قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر در حالی صورت می‌گیرد که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بار دیگر نسبت به احتمال مرگ یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه حاد در افغانستان هشدار داد.

طالبان نیز تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بلوکه کردن ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان را دزدی و زوال اخلاقی توصیف کرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.