صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در راستای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص برگزاری پویش ایران سرسبز، از اول آذرماه تاکنون در استان، ۱۰۳ هکتار نهال کاری انجام شده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ از ابتدای آذرماه امسال تاکنون در خراسان رضوی ۳۵ پویش نهال کاری و بذرکاری اجرا شده است. در راستای اجرای پویش ایران سرسبز و با توجه به فرارسیدن اسفندماه در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان نهال کاری، بذرپاشی و بذرکاری انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این زمینه گفت: در راستای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص برگزاری پویش ایران سرسبز، از اول آذرماه تاکنون در استان، ۱۰۳ هکتار نهال کاری انجام شده است.

علی شکاری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: گونه‌های جنگلی کاج، زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان، زیتون تلخ، سرو، توت، داغداغان، سنجد، بادام، زرشک، بادامشک، زالزالک و بنه نهال کاری شده است.

وی افزود: در ۱۳۴ هکتار نیز بذرکاری با گونه‌های جنگلی ارس، ارغوان و بنه صورت گرفته است؛ همچنین در ۸۴۴ هکتار نهال کاری، بذرپاشی و بذرکاری گونه‌های مرتعی و بیابانی اجرا شده است.

وی بیان کرد: این حجم از عملیات در قالب ۳۵ پویش نهال کاری و بذرکاری با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی اجرا شده است.

آمادگی برای توزیع ۲۰ هزار نهال میان شهروندان

شکاری همچنین از آمادگی منابع طبیعی و آبخیزداری برای توزیع ۲۰ هزار اصله نهال در قالب این پویش برای متقاضیان و شهروندان خبر داد و گفت: پویش ایران سرسبز، ایران قوی، با شعار هر ایرانی یک درخت و به یاد هر شهید ۱۰۰۰ نهال از ابتدای آذرماه در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.