صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قطار سفر‌های استانی رئیس جمهور، پنجشنبه هفته گذشته به استان البرز رسید تا با بررسی میدانی مشکلات و سرکشی از آخرین وضعیت ظرفیت‌های آن، این استان را نیز مانند دیگر استان‌های کشور در مسیر توسعه هرچه بیشتر قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این سفر، اما با دیگر سفر‌های استانی دولت متفاوت بود؛ زیرا آیت ا... سیدابراهیم رئیسی با مترو، خود را از تهران به البرز رساند و در طی مسیر به گفت وگوی صمیمی با مردم پرداخت.

در نوزدهمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم، دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با اصحاب رسانه و شورای اداری استان البرز و بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم استان البرز در سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» در دستورکار بود. تعدادی از نمایندگان رئیس جمهور و وزرا نیز رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود به استان البرز، ضمن ادای احترام به ۵ هزارشهید این استان و خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با اشاره به اینکه البرز به دلیل همسایگی با تهران هم دارای مزایایی است و هم معایب و مشکلاتی دارد، گفت: گام‌هایی تاکنون برای رفع مشکلات استان البرز برداشته شده که لازم بوده، ولی به هیچ وجه کافی نبوده است؛ به همین دلیل باید گام‌های جدی برداشت.

وی افزود: دوستان ما با مدیران استان، نمایندگان و نماینده رهبر معظم انقلاب نشست‌هایی داشته اند و مشکلات را احصا کرده اند؛ امیدواریم در شورای اداری به بحث گذاشته شود و به مصوبات قطعی برسیم و دنبال این هستیم که مشکلات استان رفع شود. دراین راستا مشارکت مردم و فرهیختگان را ضروری می‌دانیم.

رئیس دولت سیزدهم در بازدید میدانی از قطار شهری کرج، ضمن ابراز ناخشنودی از طولانی شدن بیش از حد احداث پروژه قطار شهری در کرج، صرف مدت ۱۵سال برای پروژه را که هنوز نیمه تمام است، ناپذیرفتنی خواند و از مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقی مانده پروژه، برنامه زمان بندی دقیق ارائه کنند.

موضع روشن دولت درباره حذف ارز ترجیحی

رئیسی همچنین در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران البرز با بیان اینکه درباره حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود، افزود: با تردید سخن نگفتیم؛ ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است، ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که باید یک ماه بعد از آن انجام می‌شد؛ این اطلاع رسانی به دلیل ناهماهنگی بود.

راهبرد نظام، امیدآفرینی است

در ادامه این سفر، رئیس جمهور در دیدار با آحاد مختلف مردم استان البرز گفت: راهبرد اصلی امروز نظام، امیدآفرینی نسبت به آینده است و هر کس در این مسیر حرکت کند، در جهت تحقق هدف نظام حرکت کرده است و هر کس با هر رفتار و اقدامی یأس آفرینی کند، بداند یا نداند، در مسیر تحقق اهداف دشمن حرکت کرده است.

به کارگیری نیرو‌های انقلابی، شرط موفقیت است

جلسه شورای اداری استان البرز هم با حضور رئیس جمهور و وزرای کابینه سیزدهم و مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس جمهور در بخشی از این جلسه از مدیران و صاحب نظران استان البرز خواست که نظام مسائل استان البرز را تهیه و مسائل را اولویت بندی کنند. وی گفت: یکی دیگر از شروط موفقیت، به کارگیری نیرو‌های جوان حزب اللهی، انقلابی، کارآمد و البته با اولویت نیرو‌های بومی است. به کارگیری نیرو‌های کارآمد بومی، این احساس را در جوانان ایجاد می‌کند که در استان محل زندگی خود جایگاه و اهمیت دارند.

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور، هم با اشاره به اینکه ۱۷۲ طرح برای سفر استانی رئیس جمهور به البرز درنظر گرفته شده است، گفت: با تمام توان و حسب دستور رئیس جمهور پیگیر مصوبات هستیم و از مسئولان می‌خواهیم اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهند تا محرومیت البرز را برطرف کنیم.

واکنش رئیسی به خبرسازی درباره هزینه سفر

انتشار نامه جعلی پیش از سفر رئیسی به استان البرز که به دروغ پردازی علیه دولت و ادعای هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به کرج پرداخته بود، بازتاب گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای کشور داشت، به طوری که شخص رئیس جمهور نیز در جلسه شورای اداری استان البرز به آن اشاره کرد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در این جلسه گفت: مثل اینکه در آغاز سفر ما برگه‌ای را درباره خرج سفر پخش کردند که ما نمی‌دانیم؛ چون ما با مترو به کرج آمدیم و افطار هم با آقایان امام جمعه و استاندار مهمان دانشجویان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی بودیم و سر سفره دانشجویان نشسته بودیم.

وی به زبان طنز ادامه داد: این هزینه کجا می‌رود؛ نکند به نام ما و به کام دیگران شود!

به دنبال حل ریشه‌ای حاشیه نشینی هستیم

رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان البرز، این استان را دارای ظرفیت‌های چشمگیر صنعتی، کشاورزی و گردشگری دانست و گفت: استان البرز در عین حال پذیرای تعداد زیادی مهاجر است، اما شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌های این استان متناسب با میزان افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت به استان نیست.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت با حمایت از توسعه اقتصاد روستا‌ها به دنبال حل ریشه‌ای مشکل مهاجرت و حاشیه نشینی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.