ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس جمهور بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: دستاورد ۲۶ هزار میلیارد تومانی از سفر رئیس جمهور

  • کد خبر: ۱۰۳۸۲۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
استاندار خراسان رضوی: دستاورد ۲۶ هزار میلیارد تومانی از سفر رئیس جمهور
استاندار خراسان رضوی در نشست خبری خود از مصوبات و دستاوردهای سفر سه روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در نشست خبری تشریح دستاوردهای هجدهمین سفر استانی رییس جمهور افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان و یک‌میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف استان در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات در سفر هیات دولت به استان، ۳۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بخشهای مختلف اقتصادی و زیربنایی پرداخت خواهد شود.

وی افزود: ۵۸ پروژه در این سفر استانی به ارزش ۱۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی تعلق گرفت، تقریبا همه راههای اصلی نیمه تمام استان و همه راههای اصلی کنونی روکش و بهسازی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح های  آب و برق و گازرسانی در بخش تولید و انتقال آنها در قالب طرح های زیربنایی است و بخش عمده سرمایه گذاری ارزی میلیاردی نیز مربوط به بخش ایجاد خطوط انتقال گاز خواهد بود.

نظری سهم بخش کشاورزی از مصوبات سفر را  ۲۱ پروژه اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش‌بینی شده است.
وی گفت: در بخش بهداشت و درمان ۱۶ توافق نامه و پروژه به ارزش ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان و در بخش های فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز ۲هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار  در قالب ۴۲ پروژه مصوب  شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: برای بخش صنعت و معدن، ۶ توافق نامه با ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار به همراه  ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد و در حوزه امنیتی، انتظامی و قضایی، هفت پروژه با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
نظری بیان کرد: در بخش رفاه اجتماعی و اشتغال با ۳۳ پروژه، ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مصوب و البته ۳۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تسهیلات نیز در این بخش مصوب شد.
وی گفت: علاوه بر اینها سه پروژه ویژه و کلان شامل قطار سریع السیر تهران- مشهد، آزاد راه حرم تا حرم و شهرک فرودگاهی امام رضا(ع) نیز در سفر رییس جمهور مطرح شد، اما از آنجایی که تعیین منابع این طرحها از محل‌های ویژه و در اختیار دولت است، بودجه آنها به اقتضای پروژه ها تعیین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: این سه پروژه عمده فقط مربوط به استان نیست، بلکه سه پروژه ملی با هدف تسهیل، ارزان‌سازی و توسعه زیارت برای آحاد مردم کشور است، همچنین طرح های زیربنایی از جمله آب مشهد نیز مربوط به  در دوره اوج حضور زائران به مشهد است.

افغانستان و آسیای مرکزی اولویت اقتصادی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی اولویت اصلی اقتصاد استان  است، گفت: با استقرار مسوولان جدید گمرک در استان، تیم اقتصادی هماهنگ  ایجاد و با بخش های مرتبط با گمرک و بازارچه ها اقدامات منسجم صورت خواهد یافت.

نظری افزود: دسترسی به کشورهای آسیای مرکزی از ترکمنستان اتفاق می‌افتد، انتخاباتی در ترکمنستان صورت گرفته و اکنون در انتظار تثبیت حاکمیت جدید هستیم و امیدواریم ارتباط با سرپل ارتباطی یعنی ترکمنستان به خوبی انجام شود.

وی گفت: در ارتباط با حاکمان کنونی افغانستان معذوریت های حقوقی داریم، کمی کار به سختی پیش می رود اما اقداماتی در دوغارون پیش‌بینی کرده ایم.
استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی  و مدیریت سفر  رییس جمهور توسط نهاد ریاست جمهوری انجام شد و ما نقش زمینه‌ساز و تامین کننده الزامات سفر را داشتیم، بنابراین اگر ناهماهنگی ها در خصوص پوشش خبر و اصحاب رسانه پیش آمده باشد متوجه ما نیست.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات شرکتهای دانش بنیان قرارگاه شرکتهای دانش بنیان  در استان ایجاد خواهد شد تا مسایل و مشکلاتی مانند زمینه‌سازی فروش محصولات، ایده یابی و شناسایی ایده نخبگان و پشتیبانی از تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری سازی دنبال شود.

وی گفت: موضوع ورزشگاه امام رضا(ع) و تصمیم گیری در خصوص حضور تماشاگران، میزان و ترکیب تماشاگران مربوط به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است و توسط آنها باید تعیین تکلیف می شد و استان فقط اجرا کننده تصمیم ها بود.

نظری ادامه داد: حاشیه سازی و ارتباط دادن وقوع این حوادث به افراد یا نهادهای دیگر کار رسانه‌ای در فضای مجازی بود، به عنوان نمونه در زمان وقوع این حوادث نماینده ولی فقیه اصلا در استان حضور نداشت.

وی گفت: حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مشهد به اعتبار زیارت حضرت رضا (ع) بود، چنانچه تیم ملی فوتبال می خواست حسن ختام بازیهای خود را در مشهد انجام  دهد.
وی تصریح کرد: وقایعی که در حاشیه بازی ایران و لبنان روی داد، نتیجه عدم رعایت الزامات تعیین شده بود.

توزیع بودجه در خراسان رضوی برای همه شهرستانها و به شکل موضوعی است

استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه ما در حوزه مصوبات و استفاده از منابع یاد شده، استانی و موضوعی است.

نظری بیان کرد: وقتی می گوییم قنوات استان احیا شود، موضوع اصلی مساله آب است پس نباید توقع داشت ما نیز مانند نمایندگان مجلس نگاه بخشی داشته باشیم، ما  برش استانی و موضوعی در بودجه را دنبال می کنیم.

وی گفت: البته در همین سفر مقرر شد پروژه‌هایی که در شهرستانی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد در ردیف مصوبات سفر قرار گیرد،اکنون  بسیاری از خانه های بهداشت روستایی ساخته می شود و ۳۰۰ مدرسه کانکسی استان  نیز در این چارچوب تبدیل به مدارس ثابت شود.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->