صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 هوای مشهد در وضعیت قرمز (۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۴۴۰۹
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
  • ۱
در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌هاست. همچنین ۲ ایستگاه کریمی و سمزقند نیز در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر براساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌های مشهد ۱۷۸ و برای تمام گروه‌ها ناسالم بوده است. در حال حاضر نیز کیفیت هوا با شاخص ۱۸۲ در شرایط قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه کریمی با شاخص ۲۲۲ گزارش شده و هوای این منطقه با رنگ بنفش در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد. در ایستگاه سمزقند نیز شاخص کیفیت هوا ۲۱۱ بوده و در وضعیت بنفش و خیلی ناسالم برای تمام گروه‌هاست. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه صدف با شاخص ۱۴۷ گزارش شده و هوای این منطقه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرافرازان، مفتح، خاقانی، خیام‌شمالی، امامیه، شهر، چمن، آوینی، الهیه، خیام‌جنوبی، سجاد، لشگر، نخریسی و ماشین‌ابزار در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌هاست.

این شرایط هوایی احتمال افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند. افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس امجدی
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
آیا میشه زیارت کرد