سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حادثه تروریستی حرم رضوی، فتنه‌ای با هدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بود

  • کد خبر: ۱۰۴۵۱۷
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حادثه تروریستی حرم رضوی، فتنه‌ای با هدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بود
سی‌ و پنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد و اولین جلسه علنی در سال جدید با بیانیه شورای ششم درباره واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی آغاز شد.

همتی | شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: فردا سالروز وفات حضرت خدیجه(س) است. نقشی که این حضرت در گسترش دین و کمک به پیامبر(ص) داشت، موضوع ساده‌ای نیست و همه‌ ما می‌دانیم زحمات، صبر و مقاومت ایشان و ثروتی که در گسترش دین قرار دادند، قابل توجه بود و باید به شخصیت ایشان توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه سال جاری آبستن حوادث متعدد و تلخی برای امت واحده و به‌ویژه مردم مشهد مقدس و حوزه علمیه بوده است، افزود: دردناک‌ترین این حوادث، حادثه تروریستی و هتک حرمت بارگاه منور رضوی بود که منجر به شهادت دو روحانی جهادی و فعال در حاشیه شهر شد. انسان‌های وارسته‌ای که حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب، مواسات و همدلی را در حاشیه شهر جامه عمل پوشاندند و سرانجام مورد حمله فرد تکفیری قرار گرفتند که دست‌نشانده آمریکا و اسرائیل است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تأکید کرد: عامل این حمله تروریستی بی‌شک به سزای عمل خبیثانه خود خواهد رسید، ولی از گردانندگان اصلی این افراد هم باید انتقام گرفته شود و آن روز دیر نخواهد بود.

موحدیان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای حجت‌الاسلام پاکدامن، گفت: هدف ایادی استکبار از طرح‌ریزی چنین عملیات تکفیری، ایجاد تفرقه و شکاف بین امت اسلامی است. مردم آگاه و ولایی مشهد مقدس و در رأس آن‌ها روحانیت مبارز، با جوش و خروش عظیمی که در شهر رقم زدند، نشان دادند که بدخواهان این مرزوبوم به نیات پلید خود دست نخواهند یافت.

وی با اشاره به حضور پرشور شهروندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید رمضان حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: مردم در این مراسم سنگ‌تمام گذاشتند و همراه خانواده معظم شهدا شدند. پشت صحنه این حادثه تروریستی نیز توسط دستگاه‌های امنیتی ریشه‌یابی خواهد شد و عاملان اصلی به سزای عمل خود خواهند رسید.

موحدیان گفت: شورای شهر مشهد مقدس نیز بنا به وظیفه و رسالت خود در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت مقام شهدا، نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به‌نام شهدای گران‌قدر را در دستورکار خود قرار داده است. براساس همین دغدغه‌مندی، پس از شهادت این دو روحانی جهادی، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون ایثارگران طرح نام‌گذاری بولوار‌های محل سکونت ایشان را تهیه و به شورای شهر ارائه کردند که در سی‌وپنجمین جلسه علنی به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز، افزود: مدیریت شهری مشهد با وجود مأموریت خود و بنا به ضرورت و اقتضائات، پای کار اسکان اضطراری زائران آمد تا شرایط بهتری برای ایشان رقم بخورد.

موحدیان گفت: از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران شهرداری که مقدمات این مهم را فراهم آوردند و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر که نظارت‌های مختلف و متعددی را از نحوه خدمت‌رسانی و اسکان زائران داشتند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی در ادامه، روز «دندان‌پزشک» و سالروز بزرگداشت «عطار نیشابوری» را نیز گرامی داشت.

تغییر نام دو بولوار به نام شهدای گران‌قدر حرم مطهر رضوی
تغییر نام بولوار صبا به نام شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی (منطقه۷)
تغییر نام بولوار پانیذ به نام شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی (منطقه۶)

نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام نماید.
۱. نام‌گذاری معبر فرعی ۲۲ بهمن ۴/۵۰ واقع در بولوار خواجه‌ربیع با حفظ شماره به نام شهید حسن خانی سماغچه (منطقه۳)
۲. نام‌گذاری معبر فرعی نسترن ۲۰واقع در خیابان فداییان اسلام با حفظ شماره به نام شهید حسن کاظمی (منطقه۷)
۳. نام‌گذاری معبر ثامن‌الائمه(ع) ۱۴/۲ واقع در بولوار امام‌خمینی(ره) با حفظ شماره به نام برادران شهید نجفی (منطقه۸)
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->