صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محکومیت فتنه انگیزی اخیر دشمنان ملت ایران و افغانستان، پیامی صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر بهرام عین‌اللهی در محکومیت فتنه‌انگیزی اخیر دشمنان ملت ایران و افغانستان در پیامی آورده است:

«استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن به بهانه‌های واهی اهتمام خود را برای ایجاد اختلاف و فتنه بین دو ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به کار بسته است و با خلق اتفاقاتی ناخوشایند، دل‌های برادران و خواهران مسلمان دو کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان را آزرده خاطر نموده است.

افکار عمومی جهان و نهادهای مسئول بین المللی، به خوبی واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط ویژه آن کشور، از چهار دهه پیش تاکنون میزبان شایسته‌ای برای تعداد کثیری از برادران و خواهران افغانستانی بوده است و همواره از ارائه هیچگونه خدماتی به ایشان دریغ نورزیده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به نوبه خود در چارچوب سیاست‌های کلی دید والای مسئولین عالی جمهوری اسلامی ایران به ارزش‌های دینی و کرامت انسانی و رسالت‌های سازمانی و انسان دوستانه خود افتخار دارد که علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و هزینه ‌های سنگین موجود، نهایت تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای اتباع افغانستانی از ابتدای ورود ایشان به کشور به کار بسته است.

در واقع رسیدگی به نیازهای بهداشتی و سلامت این گروه در اولویت کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است. از جمله در زمان شروع کووید ۱۹، همانند اتباع ایرانی هیچگونه محدودیتی برای مراجعه و درمان این اتباع در مراکز درمانی سراسر ایران قائل نبوده است؛ به طوری که حجم قابل توجهی از این بیماران به طور رایگان یا حداقل هزینه در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور بستری و درمان شده‌اند یا از برنامه ملی واکسیناسیون رایگان جمهوری اسلامی ایران بر علیه بیماری کووید ۱۹ بهره‌ مند شده‌اند.

در این راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تداوم این خدمات، از اتفاقات تلخ اخیر، ابراز تأسف نموده و فتنه انگیزی های عامدانه و هدفمند دشمنان دو ملت را به شدت محکوم می‌نماید و اعتقاد راسخ دارد که با هوشیاری مردم در دو سوی مرزها توطئه‌های معاندان ناکام خواهد ماند؛ چراکه روابط دو ملت هم زبان، هم فرهنگ و هم مذهب، بر ریشه‌های عمیق‌تری استوار می‌باشد.»

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.