شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

پیرهادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز: اکثریت مجلس با طرح سازمان ملی مهاجرت موافقت خواهد کرد

  • کد خبر: ۱۰۵۵۵۵
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
پیرهادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز: اکثریت مجلس با طرح سازمان ملی مهاجرت موافقت خواهد کرد
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که اکثریت مجلس با طرح ایجاد سازمان ملی مهاجرت که مورد تأکید رئیس‌جمهور است، موافقت خواهند کرد.

فریبا قلی‌زاده | شهرآرانیوز؛ محسن پیرهادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره واکنش مجلس به طرح تشکیل شورای ملی مهاجران گفت: لايحه تأسيس سازمان ملی مهاجرت براساس نيازهای كشور، تأمين منافع و امنيت ملی تهيه و تدوين شده است. براساس اين ضرورت هم كليات لايحه در نشست قبلی مجلس یعنی در تاریخ ۲۷ فروردين در كميسيون شوراها و امور داخلی كشور تصويب شد و جزئيات لايحه نیز قرار است به‌زودی در نشست‌های آینده كميسيون بررسی شود.

عزم دولت و مجلس برای سامان‌دهی مباحث مهاجران و اتباع خارجی جدی است

پیرهادی ادامه داد: با‌توجه‌به اهميت موضوع و وجود خلأهای قانونی و اجرايی در مقوله مهاجران، عزم دولت و مجلس برای سامان‌دهی مباحث مهاجران و اتباع خارجی جدی است. به‌نظر می‌رسد اكثريت مجلس با ايده دولت يعنی ايجاد سازمان ملی مهاجرت كه مورد تأكيد رئيس‌جمهور محترم هم قرار گرفته است، همراهی خواهند كرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس هدف از تأسيس اين سازمان را به‌روزرسانی و ايجاد انسجام مديريتی و كاهش تداخل و موازی‌كاری‌ها در امور اتباع خارجی دانست و تأکید کرد: در كنار اين مهم می‌توان از طريق رفع مشكلات موجود از قابليت‌ها و ظرفیت‌های اتباع خارجی هم بهره گرفت.

این طرح حضور اتباع خارجی را در كشور شفاف می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از نكات قوت این طرح كه ضرورت پرداخت به امور مهاجران را عيان می‌كند، تعيين و تعريف واژگانی مانند مهاجر، پناهجو و پناهنده و آواره است. با تفكيک و تعريف واژه‌هايی مقل مهاجر، پناهجو، پناهنده و آواره در يک متن قانونی، نخستين‌بار مرزبندی‌های دقيق و درستی ميان اين چهار دسته صورت می‌گيرد و چگونگی حضور اتباع خارجی در كشور را شفاف می‌کند و منطبق با قانون مشخص هر يک دسته‌بندی می‌شوند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: با تعيين و دسته‌بندی قانونی و حقوقی اتباع خارجی تكليف دستگاه‌های مربوط برای رویارویی با آنان و مسائل و موضوعاتشان پيش‌بينی‌پذیر و مشخص می‌شود. همچنين، ذيل اين دسته‌بندی می‌توان بسياری از مشكلات و آسيب‌هايی را كه به‌دلیل ورود جمعی از اتباع خارجی در برخی نقاط كشور به‌ويژه شهرهای مرزی وجود دارد، به ميزان چشمگیری مديريت و رفع كرد.

گفتنی است، طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به‌دنبال آن است که وضعیت حضور مهاجران و اتباع خارجی را در کشور سامان دهد و با اعطای اقامت به مهاجران کشورهای مختلف، زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای استفاده و جذب سرمایه آن‌ها در کشور فراهم کند.

همچنین، در صورتی که مجلس شورای اسلامی این طرح را تصویب و شورای نگهبان آن را تأیید کند، بخش زیادی از مشکلات مهاجران افغانستانی که بیش از چهار دهه است در ایران زندگی می‌کنند، حل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->