صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درحالی که بانک مرکزی سقف مشخصی برای تراکنش بانکی اتباع خارجی در ایران مشخص کرده، اما این قانون درباره مهاجران افغانستانی متفاوت اجرا می‌شود! و به نظر می‌رسد؛ مشکلات بانکی مهاجران افغانستانی را پایانی نیست.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ فکر کنید برای خرید گوشی موبایل به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید. موبایل مورد نظرتان را پیدا می‌کنید و وقتی باید هزینه آن را به فروشنده پرداخت کنید؛ مجبور باشید، یک میلیون تومان به یک میلیون تومان کارت بکشید تا هزینه خریدتان کامل شود.

احتمالا حتی فکر این کار برایتان خنده‌دار باشد، اما مهاجران افغانستانی هر روز با این معضل مواجه هستند. در واقع سقف تراکنش مالی برای مهاجران افغانستانی که کارت بانکی دارند، یک میلیون تومان در هر بار کارت کشیدن است و آنها مجبورند برای مبالغ بالای یک میلیون تومان به ازای هر یک میلیون یکبار کارت بکشند.

این درحالی است که به گفته مسئولان بانک مرکزی، اتباع خارجی می‌توانند، روزانه ۱۵میلیون تومان با کارت بانکی خرید کنند. اما همین قانون برای مهاجران افغانستانی سلیقه‌ای اجرا می‌شود و سقف برداشت هر خرید برای آنها، یک میلیون تومان است.

درحالی که براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۸  قرار بود، ظرف سه ماه ضوابط خدمات دهی به اتباع خارجی مشخص شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

گزارش باشگاه خبرنگاران را در این باره اینجا ببینید:

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.