صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت حکیم فردوسی مصادف با ۲۵ اردیبهشت در نظر گرفته‌اند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در روز فردوسی اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت روز فردوسی در سه بخش برگزار می‌شود. برنامه‌ای برای افراد خواص و اثرگذار در حوزه فردوسی و انجمن‌های مردم‌نهاد برنامه‌ریزی شده است. مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد نیز برنامه‌ای با محور هویت و شاهنامه در این ایام برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در بخش نخبگانی نیز با تولیگری دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود. قرار شده است برخی از مجموعه همایش‌های علمی در این زمینه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.

رئیس کمسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: بخش سوم برنامه‌ها ویژه عموم مردم طراحی شده است. مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مدت ۱۰ شب در جلوخان آرامگاه جشنواره‌ای با محور نشاط و شادابی شهروندان و معرفی ادبا و شاهنامه فردوسی برگزار خواهد کرد. همچنین مقرر شده یک دسته اجرای سرود میدانی در سطح شهر نیز برگزار شود.

طهوریان عسکری گفت: همچنین جشنواره ادبی رمان حماسی نیز در ۲۵ اردیبهشت جایزه‌های سال خود را اهدا خواهد کرد. رونمایی از تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه و تحویل آن به سفیر کشور ایتالیا از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت آرامگاه فردوسی است.

وی بیان کرد: در محدوده آرامگاه فردوسی میدانی به نام سپهبد وجود دارد که فراخوان دریافت آثار هنرمندان برای نصب در همان میدان همان روز انجام خواهد شد. سه اثر موسیقی با گویش فارسی، تاجیک و افغانی نیز تولید خواهد شد و در اختیار عموم علاقه‌مندان در حوزه شعر و ادب فارسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.