رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

بودجه توس ۴/۵ برابر شد

  • کد خبر: ۱۲۲۲۱۹
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
بودجه توس ۴/۵ برابر شد
با تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی نزدیک به ۱۱ سال پیش منطقه توس به عنوان محدوده منفصل شهری به مشهد الحاق شد و هم‌زمان وزارت راه و شهرسازی تعهد داد طرح راهبردی و پس از آن طرح تفصیلی توس را در کمترین زمان ممکن تهیه و به شهرداری مشهد ابلاغ کند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، در عمل این اتفاق نیفتاد و دست شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به مردم توس بسته شد. با پیگیری کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در دوره جدید شورای شهر و پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان دی‌ماه سال پیش طرح راهبردی توس بالاخره ابلاغ و خیلی طول نکشید که فعالیت‌های عمرانی خُرد و کلانی در توس اجرایی و تعریف شد.

از آسفالت گسترده معابر خاکی بولوار شاهنامه گرفته که مدت‌هاست در صدر درخواست‌های مردم این محدوده قرار دارد تا آغاز مطالعه و مذاکره برای اجرای سه کلان‌پروژه توس. از طرف دیگر و آن‌طور که رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس در گفتگو با شهرآرا خبر داده، اعتبارات عمرانی توس در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰‌میلیارد تومان افزایش داشته و بیش از ۱۳۰‌میلیارد تومان برای کار‌های عمرانی در محدوده منفصل توس در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است.

۳۰ میلیارد برای پیگیری‌های مردمی

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه در توس باید در دو بخش فعالیت زیرساختی انجام شود گفت: یک بخش مهم مربوط به بافت‌های مسکونی توس است که باید مرتب و به‌روز شوند. توس مدت‌هاست که وارد محدوده شهری شده است، اما ما نتوانسته‌ایم به آن‌ها خدمات خیلی خوبی بدهیم. جدی‌ترین نیاز محلات مجاور آرامگاه فردوسی در توس آسفالت معابر است. ما ۳۰‌میلیارد تومان برای درخواست‌های مردمی محلات این محدوده اختصاص دادیم و قرار شد خود مردم به شهرداری بگویند که این مبلغ صرف چه پروژه عمرانی‌ای شود.

مجید طهوریان عسکری ادامه داد: با پیشنهاد مردم قرار شد ۲۳‌میلیارد تومان از این مبلغ برای آسفالت معابرخاکی بولوار شاهنامه خرج شود. با همکاری سازمان عمران شهرداری پروژه فعال شده و به سرعت خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی که مردم توس مشخص کرده بودند درحال آسفالت شدن است تا فضای خوبی از نظر محیطی و بستری برای آن‌ها فراهم شود.

ساخت باغ مفاخر و پردیس فردوسی

وی از ساخت باغ مفاخر و پردیس فردوسی خبر داد و تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی در توس پروژه‌هایی است که هم مردم ساکن در این منطقه از آن بهره‌مند می‌شوند و هم اهالی مشهد و زائرانی که به شهر می‌آیند. باغ مفاخر، پردیس فردوسی و سه‌چهار پروژه دیگر از این دست هستند و بعضی از آن‌ها در سال آینده به مرحله اجرا خواهند رسید.

۳ کلان‌پروژه در مرحله مطالعه و اجرا

طهوریان با بیان اینکه سه کلان‌پروژه مهم در محدوده منفصل توس در مرحله مطالعه و مذاکره قرار دارد افزود: این سه کلان پروژه اگر به مرحله اجرا برسند جهش خوبی در منطقه توس اتفاق خواهد افتاد. از مهم‌ترین آن‌ها تقاطع غیرهمسطح در ابتدای بولوار شاهنامه و سه‌راه فردوسی است.
ساخت این تقاطع تا شورای همتای ترافیک استان پیش رفته و مصوبه این شورا را گرفته است. منتظریم که در جلسات بعدی تکلیف مدل نهایی معلوم شود تا اعتبار آن در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شود و سال آینده این پروژه هم کلید بخورد.

بیش از ۱۳۰ میلیارد اعتبار عمرانی برای توس

افزایش اعتبارات عمرانی توس موضوع دیگری بود که رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس درباره آن صحبت کرد و با اشاره به افزایش شایان‌توجه این اعتبار در بودجه امسال شهرداری گفت: مجموع اعتبار عمرانی‌ای که در سال ۱۴۰۱ برای توس لحاظ شده است بین ۱۳۰ تا ۱۴۰‌میلیارد تومان است که در مقایسه با سال قبل ۱۰۰‌میلیارد تومان افزایش داشته است.

آسفالت بیش از ۵۰ معبر در توس

شهردار منطقه‌۱۲ مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آغاز نهضت آسفالت در معابر بولوار شاهنامه، جزئیات بیشتری از این پروژه ارائه کرد و گفت: طرح نهضت آسفالت در بولوار توس آغاز شده است که طی آن بیش از پنجاه‌شصت معبر خاکی در این محدوده آسفالت خواهد شد. با این طرح نزدیک به حدود ۳۰ تا ۴۰‌درصد از معابر خاکی بولوار توس نو و آسفالت می‌شود.

علی‌زینت‌بخش ادامه داد: برنامه آسفالت برای سایر معابر این محدوده وجود دارد، اما به دلیل نیاز آن‌ها به احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، باید صبر کنیم تا طرح تفصیلی تصویب و این شبکه براساس نقشه‌های طرح تعیین شود. هم‌اکنون معابری آسفالت شده‌اند که مشکلاتی از این دست نداشته‌اند؛ یعنی ساخت‌و‌ساز‌ها در آن معابر انجام شده و بافت مسکونی آن‌ها شکل گرفته و تکمیل شده است.

۲ پروژه مهم و محرک برای توس

وی در ادامه و با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در ابتدای بولوار شاهنامه در بزرگ‌راه پیامبر اعظم (ص) پروژه مهم دیگر منطقه توس است که به‌زودی به مرحله اجرا خواهد رسید تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح شورای همتا چندین جلسه برای بررسی آن برگزار کرده است و این پروژه مهم هم‌اکنون در مرحله مطالعات است. اجرای این تقاطع غیرهمسطح اتفاق خوبی برای بولوار شاهنامه و توس خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->