اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی برای عمران توس در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۸۳۵۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی برای عمران توس در سال ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ویژه توس در آلبوم بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ از حدود چهارسال پیش که سنگ بنای کمیسیون توسعه و بهسازی توس در شورای اسلامی شهر مشهد گذاشته شد، این محدوده منفصل شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و فرایند توسعه و بهبود اوضاع این منطقه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم بود، کم وبیش آغاز شد. اما سال ۱۴۰۰، سال اتفاقات خوب و گشایش‌های مختلف برای توس بود. پس از حدود ۱۰ سال طرح راهبردی این منطقه تصویب و ابلاغ شد تا راه برای خدمت رسانی بهتر و مطلوب‌تر به توس هموار شود.

مطالعات اجرای هشت پروژه عمرانی مهم در منطقه آغاز شد و حالا رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ویژه توس در آلبوم بودجه ۱۴۰۱ خبر داد؛ اعتباری که قرار است صرف آبادانی و پروژه‌های پیشران در این منطقه شود.

مجید طهوریان عسکری دیروز در گفت وگوی برخط با مردم در اینستاگرام با اشاره به سفر پانزده سال پیش رهبر معظم انقلاب به توس و بازدید از آرامگاه فردوسی، گفت: ایشان در این بازدید یادداشتی را در دفتر ویژه بازدید شخصیت‌ها در آرامگاه فردوسی به یادگار گذاشتند و در ابتدا به این نکته اشاره کردند که در کنار فرصت زیارت تابستانه، از آرامگاه فردوسی بازدید می‌کنند. این بخش از نوشته رهبر معظم انقلاب این پیام را صادر می‌کند که در شهر امام رضا (ع) اول و آخر بارگاه امام هشتم (ع) است و در کنار آن می‌توانیم به موضوع فردوسی و توس به عنوان محدوده مهم و موضوع فرهنگی و اجتماعی بعدی توجه کنیم.

وی ادامه داد: برخی معتقدند که با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، توجه به آرامگاه فردوسی کاذب است، درحالی که نگاه گفتمان انقلاب اسلامی در ادبیات حماسی توجه و گفت وگوی جدی با حکیم فردوسی دارد.

کار پنج ماهه، فراتر از اقدامات ده ساله

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب این منطقه را از نظر فرهنگی و تاریخی مهم و راهبردی دانستند و خواستار آبادی و زیبایی توس و ورود جدی دولت به این مسئله شدند، تصریح کرد: پانزده سال پس از این سفر رهبر معظم انقلاب و در اواخر دهه ۱۳۹۰ دولت سرانجام به مسئله توس به صورت جدی وارد شد و این منطقه با نام منطقه منفصل به محدوده شهری مشهد اضافه شد و اتفاقات خوب و زیادی به همت شهرداری برای توس رخ داد.

طهوریان در ادامه افزود: در شورای ششم کاری را که در ۱۰ سال گذشته به سرانجام نرسیده بود، پنج ماهه انجام دادیم و در این مدت با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، طرح راهبردی توس به تصویب رسید و ۱۸۸۰ هکتار از زمین‌های این منطقه به صورت رسمی و قانونی به شهر مشهد الحاق شد. با ابلاغ این مصوبه، شهرداری یک سال ونیم مهلت دارد تا طرح تفصیلی این محدوده را تهیه کند.

۸ پروژه برای آبادانی توس

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از طراحی و اجرای هشت پروژه مهم عمرانی در توس خبر داد و گفت: از این پروژه‌های عمرانی، کار مطالعه دو طرح باغ مفاخر و پردیس فردوسی پایان یافته و اعتبار ساخت آن‌ها در بودجه امسال شهرداری پیش بینی شده است. کلنگ پروژه ساخت مجموعه ورزشی شهدای چهاربرج هم سوم خرداد به زمین زده می‌شود. چند طرح دیگر نیز مثل بازسازی پل کشف رود، گذرگاه‌های بولوار شاهنامه، المان‌های فرهنگی و تاریخی و... ۶۰ درصد مسیر مطالعات را طی کرده اند.

وی تأکید کرد جدا از این هشت پروژه مهم، کار مطالعاتی سه کلان پروژه دیگر به عنوان پیشران منطقه توس شروع شده است تا جهش خوبی در این منطقه رخ بدهد.

تصویب اعتبار ۱۰ میلیاردی

طهوریان عسکری با تأکید بر توجه ویژه شورای ششم به توسعه توس در بودجه سال آینده شهرداری مشهد، بیان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد در آلبوم بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ویژه توس پیش بینی کرد که این عدد چندبرابر اعتباراتی است که پارسال تخصیص داده شده بود. نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبارات را خود مردم پیشنهاد دادند که برای چه پروژه‌ای و با چه هدفی خرج شود.

نگاه همه جانبه به توس

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس با اشاره به برنامه‌های مختلف شورای ششم برای این منطقه، افزود: ما به توس نگاه همه جانبه‌ای در حوزه فرهنگی و تاریخی داریم و همه تلاشمان در راستای آبادانی و زیباسازی توس است و برای همه محدوده شاهنامه برنامه داریم. یکی از موضوع‌هایی که مطرح شده است و پیگیر تحقق آن هستیم، تبدیل توس و سه محله بولوار شاهنامه به قطب اقتصادی خاص است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز بزرگداشت فردوسی نیز گفت: برای این روز برنامه‌های خوبی پیش بینی شده و رویداد فرهنگی حکیم توس قرار است از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در آرامگاه فردوسی برگزار شود و علاوه بر آن اتفاقات متنوعی در شهر مشهد رقم خواهد خورد.

بازسازی گود چوخه مهدی آباد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد درباره ساخت سالن‌ها و زمین‌های ورزشی به دست شهرداری نیز گفت: گود قدیمی چوخه مهدی آباد با مشارکت آستان قدس در حال بازسازی است و تا اوایل تابستان در خدمت مردم قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه دو زمین چمن، یک زمین والیبال و بسکتبال با مشارکت آستان ساخته خواهد شد.

در محدوده پنجتن، در منطقه‌های ۵ و ۶ شهرداری هم پیگیر ساخت زمین‌های ورزشی روباز هستیم. برای مجموعه ورزشی شهدای شهرداری هم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه کنار گذاشته ایم تا در روند تکمیل آن شتاب شود و امیدواریم تا پایان دوره ششم دست کم ساخت فضا‌های روباز این مجموعه ورزشی به پایان برسد.

نمایندگان مردم حق مخفی کاری ندارند

ماجرای شفافیت حقوق مدیران شهرداری هم مسئله‌ای دیگر بود که طهوریان عسکری به آن اشاره کرد و با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم حق مخفی کاری ندارند، تأکید کرد: درباره شفافیت حقوق مدیران شهرداری، آنچه مطلوب ما بود، رخ نداد، اما این فرایند باید شروع شود و همه مدیران باید به این نگاه برسند که شفافیت خوب است و از طرف دیگر مردم و رفتار آن‌ها با این مسئله باید طوری باشد که مدیران رغبت کنند که برخی مسائل را شفاف کنند و به مانعی مقابل شفافیت تبدیل نشوند.

توقع زیاد شورا از شهرداری

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه مقایسه محمدرضا کلائی با سیدعبدا... ارجائی اشتباه است، گفت: قیاس پایان یک دوره و آغاز دوره دیگر مدیریت شهری اشتباه است.

شهردار مشهد تا امروز عملکرد خوبی داشته و کار‌های خوبی هم مثل حل مسئله پادگان لشکر انجام داده، اما توقع ما از ایشان و زیرمجموعه شان در شهرداری بیشتر است و طرح برخی از اشکالات به معنی نارضایتی نیست، بلکه توقع داریم مشکلات را به زیرمجموعه خودشان منتقل کنند تا پروژه‌ها زودتر اجرایی شود. در کل توقع شورای اسلامی شهر از شهرداری زیاد است.

چون هماهنگی میان دولت ومجلس شورای اسلامی فرصتی طلایی است تا در مشهد جهش رخ بدهد. به عنوان نمونه، توقع ما از بخش فرهنگی شهرداری خیلی بیشتر است و مردم باید اتفاقاتی را که در شهر می‌افتد، حس کنند و احساسشان این نباشد که کاری در شهر صورت نمی‌گیرد؛ هرچند که اجرای ویژه برنامه «ماه امت» قله اتفاقات فرهنگی در شهر بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->