۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۱ سال جهش حرکت در منطقه توس است

  • کد خبر: ۱۰۷۹۲۰
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
عضو شورای اسلامی شهر مشهد: سال ۱۴۰۱ سال جهش حرکت در منطقه توس است
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس گفت: پیگیر هستیم تا زیر ساخت‌های توس به روز شده، امکانات و سرانه‌های خدماتی و رفاهی به استاندارد‌های خود دست یابد و طرح تفصیلی توس در زمان مقرر به نتیجه برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان، رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس در نطق پیش از دستور خود درسی وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۵ اردیبهشت ماه مشهد و منطقه توس میزبان گرامیداشت مقام شامخ استاد جلیل القدر و حکیم شیرین سخن استاد ابوالقاسم فردوسی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار فرصت زیارت تابستانه مقام معظم رهبری به مشهد و پابوسی، ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) فرصتی دست یافت تا رهبری از آرامگاه فردوسی بازدید نموده و دست نوشته‌ای به یادگار برای آینده بجا گذارند. بر همه ما مبرهن است که نگارش متون ایشان از ظرفیت، دقت و معنای مفهومی در تقدم و تاخر کلمات، زبانزد عام و خاص است. آنجا که ابتدا به جانب فرهنگی این منطقه و آرامگاه برای اولین پیام اشاره می‌کنند.


وی گفت: در دومین نکته را به جانب تاریخی بودن این خاک و سرزمین، نگاه‌های آیندگان را متوجه ارزش بی نظیر آن می‌نمایند. پس از آن به آبادانی این خطه اشاره، توجهی به زیباسازی منطقه می‌دهند و می‌خواهند این میراث گران بها حفظ گردد.


به گفته وی، در این سال‌های پشت سر و پس از واگذاری منطقه منفصل توس به نظام مدیریت شهری، تحولات بسیاری در آن منطقه با کمک دستگاه‌های مختلف دولتی افتاده است. البته نقش وزارت میراث نقش مهمی است و صد البته وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در این راه پر پیچ و خم اثر گذارند.
عضور شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ناحیه منفصل توس سال‌ها بود منتظر تعیین تکلیف رسمی برای الحاق به شهر بود. به همت شورای ششم و مجموعه استانداری خراسان رضوی در اداره کل راه و شهرسازی استان، اواخر آذر ۱۴۰۰ طرح راهبردی توس رسما ابلاغ شد؛ و امروز منطقه‌ای که از جوانب فرهنگی و تاریخی بی نظیری است به شهر مشهد رسما اضافه شده است.


وی تصریح کرد: امروز گنجی در اختیار این نظام مدیریت شهری است که ریگ‌های آن منطقه از طلاست. آن منطقه فرصت ایجاد بزرگترین شهرک سینمایی تاریخی و تم‌پارک موضوعی داستان‌های شاهنامه را دارد.
ظرفیت کشت گیاهان دارویی و زعفران در آن منطقه فرصت بی‌نظیر ایجاد بزرگترین کارخانه و پالایشگاه گیاهان دارویی را به منطقه توس می‌دهد.با نگاه تاریخی و سبقه هنری و فرهنگی، بهترین منطقه برای ایجاد شهرک تولیدی صنایع خلاق، صنایع دستی و سوغات زائر است.


وی به این نکته اشاره کرد که بی شک عنایت شهردار محترم در تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات به این منطقه، می‌تواند سال ۱۴۰۱ را سال جهش حرکت در منطقه توس نامگذاری نماید. قول داده‌ایم و حتما پیگیر خواهیم شد تا زیر ساخت‌های توس به روز شده، امکانات و سرانه‌های خدماتی و رفاهی به استاندارد‌های خود دست یابد و به فضل الهی طرح تفصیلی توس در زمان مقرر آن به نتیجه برسد.

وی افزود: قطعا در آینده نزدیک و در تقارن با اولین سالگرد انتخابات دوره ششم، با شما سخن دارم و بسیار سخن خواهم گفت. جا دارد در پایان برای سلامتی همکار عزیزمان جناب آقای دکتر صاحبی نیز دعا کنم و از درگاه اید منان برای‌شان شفای عاجل مسئلت داشته باشم.
به نوبه خودم مجدد از اقدام جابه جایی پادگان ارتش تشکر می‌نمایم. در این خصوص نیز باید زیاد سخن می‌گفتم که فرصت نیست.


لازم است از برنامه‌های مختلف و مفصلی که برای ۲۵ اردیبهشت نیز توسط شهرداری مشهد تا سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر پیش بینی شده است، تشکر ویژه نمایم و همینجا دعوت کنم از همشهریان که از بسته برنامه‌های این ایام نهایت استفاده را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->