صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اقدامات در حوزه مدیریت شهری و مباحث فرهنگی، بر مدار رعایت اخلاق در شهر است تا عفاف و حجاب و معنویت در شهر مشهد مقدس، متناسب با روح حضرت رضا (ع) باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: درخواست‌ها و انتظاراتی از جانب مردم مشهد مقدس نسبت به اتفاق‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی شهر امام رضا (ع) مطرح شده است که به حق و بجاست؛ مشهد مقدس شهری مذهبی بوده و پایتخت معنوی ایران است، از این رو توقع می‌رود که در این شهر محیط معنوی حاکم گردد، رفتار مردم اخلاق‌مدارانه باشد و ناهنجاری‌هایی که منطبق با شهر امام رضا (ع) نیست، ظهور و بروز نیابد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ غربی، بی‌حجابی و مباحثی که در فرهنگ دینی ما وجود ندارد، زیبنده شهر حضرت رضا (ع) نیست؛ مدیریت شهری را مدیران متدین تشکیل داده‌اند و هیچ مدیری نسبت به ناهنجاری‌ها نظر موافقی نداشته و نسبت به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ناراحت هستند.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: وقوع برخی اتفاق‌ها، معلول علت‌هایی هستند که خلاصه در اختیارات مدیریت شهری نمی‌شود؛ مدیریت شهری سهم مداخله کمتری نسبت به پلیس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قوه قضاییه دارد؛ این در حالی است پلیس بایستی نسبت به آسیب‌های اجتماعی مداخله داشته باشد و شهرداری در ادامه از آن حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه محکوم کردن مدیران در مجموعه مدیریت شهری، بی‌انصافی است، گفت: از سازمان‌ها و نهاد‌ها درخواست کردیم که کمک کنند تا بدون متهم کردن یکدیگر، نسبت به آسیب‌های فرهنگی مطالبه کرده و شاهد رقم خوردن اتفاق‌های خوب در سطح شهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اقدامات در حوزه مدیریت شهری و مباحث فرهنگی، بر مدار رعایت اخلاق در شهر است تا عفاف و حجاب و معنویت در شهر مشهد مقدس، متناسب با روح حضرت رضا (ع) باشد.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: نشست بسیار خوبی در معیت آیت الله علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با حضور مدیر کل اداره اطلاعات، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و شهردار مشهد برگزار شد؛ فرمایشات نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به عنوان فصل الخطاب است و بنا شد به دور از حواشی تکلیف‌هایی که به دستگاه‌ها شده، مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.