جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۰۹۶۹۸
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
  • ۲
پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرداری مشهد
شهردار مشهد در آیین قدردانی از منتخبان «مفلحون» شهرداری تأکید کرد: باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بدنه شهرداری تمام‌قد دفاع کرد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دیروز با حضور شهردار مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مسئولان شهری مراسم قدردانی از بیست منتخب جشنواره «مفلحون» شهرداری برگزار شد. سیدعبدا... ارجائی در این مراسم تأکید کرد که باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بدنه شهرداری تمام‌قد دفاع کرد.
شهردار مشهد در این مراسم با تأکید بر آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: گاهی موضوع و مفهوم امربه معروف و نهی ازمنکر با دیگر موضوع‌های مشابه و حتی موارد غیرمشابه مانند تعلیم، اصرار، تذکر، تنبیه و نصیحت اشتباه گرفته می‌شود. این‌ها واجب نیستند، اما امربه معروف و نهی ازمنکر واجب است و کلمه امر در آن قرار دارد.

ارجائی ادامه داد: در موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر، موضوع امر قرار گرفته است که اگر در زمان و مکان خودش واقع شود، بر کسی که متوجه آن است، امری واجب و قبول آن موضوع بر مخاطب نیز امری واجب است.

وی با تأکید بر اینکه نباید به آبروی آمران به معروف و ناهیان از منکر تعرض شود، تصریح کرد: گاهی در امربه معروف و نهی ازمنکر شاهد اصرار هستیم که اشتباه گرفتن موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر با اصرار، منشأ برخی مسائل می‌شود؛ بنابراین باید در این زمینه آموزش‌های لازم را به افراد بدهیم.
شهردار مشهد افزود: قانون باید در موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر ملاک عمل باشد و نه باید از قانون عقب ماند و نه از آن جلو زد.
ارجائی با تأکید بر دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: همه مدیران شهرداری باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کنند. باید از اقدام قانونی آن‌ها دفاع کرد تا دل متدینان در این زمینه محکم شود. ما نیز باید مانند کوه پشت این افراد باشیم.

گذشتن از آبرو برای امربه معروف

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید از آبرویش برای این فریضه بگذرد. زیرا برخی افراد از این رفتار خوششان نمی‌آید و این افراد را به توصیفات بد متهم می‌کنند، اما آمران به معروف و ناهیان از منکر با خدا معامله کرده اند. امربه معروف و نهی ازمنکر شمشیری دولبه است که هم می‌توان از آن بهره برداری سیاسی و انتقام جویی کرد و هم با آن برای اصلاح نارسایی ها، مشکلات، بی عفتی‌ها و بی حجابی گام برداشت.

حجت الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه برخی  به نام امربه معروف و نهی ازمنکر به دنبال انتقام جویی هستند که این روش امربه معروف و نهی ازمنکر مانند تمیزکردن با دستمال کثیف است، ادامه داد: آمران به معروف و ناهیان از منکر و افراد دغدغه‌مند در این موضوع باید متوجه این جریان‌ها باشند.

وی تأکید کرد: باید به دغدغه کسانی که با صدق و صداقت امربه معروف و نهی ازمنکر می‌کنند، توجه کرد و با تمام توان باید برای رفع این دغدغه‌ها اقدام کرد. منصوریان افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه حکم پیشگیری از وقوع مشکلات و نارسایی‌ها را دارند و این افراد با اقدامات پیشگیرانه شان حال شهر را خوب می‌کنند. امروز وجود معتادان متجاهر، خشونت و نزاع خیابانی و شمار زیادی طلاق در شهر، نشان می‌دهد حال شهرمان خوب نیست.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید مسائل سخت افزاری این تمدن در کنار مسائل نرم افزاری باشد، تصریح کرد: سبک زندگی یکی از مسائل اصلی در موضوع رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اما در این راستا قانون گریزی و مسئولیت ناپذیری از آسیب‌های امروز در سبک زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی است.

حجت الاسلام مهدی مقامی با بیان اینکه امروز در مسائل سازمانی قانون‌گریزی می‌بینیم، تصریح کرد: در قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۷ نهاد و سازمان در موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر و عفاف و حجاب مسئول هستند که یکی از آن‌ها شهرداری است. متأسفانه در همین شهر مشهد برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها به تکلیفشان در این موضوع عمل نمی‌کنند. وی ادامه داد: توقع ما از مسئولان استانی و شهری که در این زمینه مسئولیت دارند، این است که موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر به ویژه در حوزه عفاف و حجاب را درک و به وظایفشان عمل کنند.

برخی  بنا دارند مسائل مربوط به عفاف و حجاب را از شهرداری مطالبه کنند که این خلاف قانون است. شهرداری به وظایف خودش عمل می‌کند و دیگر سازمان‌ها هم باید به وظایفشان عمل کنند.
مقامی با بیان اینکه چندین سال است در شهرداری مشهد جشنواره «مفلحون» برگزار می‌شود، گفت: از بین ۸ هزار نیروی رسمی شهرداری مشهد و براساس فرایندی که وجود دارد، بیست نفر از کارکنان و مدیران به عنوان منتخبان این جشنوراه برگزیده شده اند.

حسن زاده، دبیر شورای امربه معروف و نهی ازمنکر شهرداری مشهد، نیز با بیان اینکه فرایند انتخاب منتخبان جشنواره «مفلحون» سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد از طریق همکاران ما در ادارات و سازمان‌های مختلف شهرداری انجام شده است، گفت: توقع ما این است موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر بین همه مدیران و کارکنان شهرداری فراگیر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طرفدار حق
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
این آمران به معروف اول باید بروند کلاس درس اخلاق یاد بگیرند حمایت نشده می خواهند سوار مردم شوند چه برسه به اینکه حمایت شوند چه توهین ها به مردم خواهند کرد و البته چه پاسخ ها که نخواهند شنید
فهیمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
0
خدا به فریاد ملت برسه از ایندفعه نام‌آوران شهرداری راحتر کتک میزنن شاید هم بکشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->