صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فراخوان طراحی یادمان میدان سپهبد مشهد

  • کد خبر: ۱۰۹۰۲۸
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فراخوان طراحی یادمان میدان سپهبد واقع در بولوار شاهنامه مشهد به منظور تکریم و پاسداشت سردار سرافراز اسلام و ایران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده با بیان اینکه هنرمندان نامدار این مرز و بوم همچون فردوسی بزرگ با درک عمیق نیاز زمانه خود، به گونه‌ای به بیان هنرمندانه محتوای فرهنگی و حماسی پرداخته‌اند، اظهار کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همچون اسطوره‌ای واقعی و بی‌بدیل از نسل قهرمانان شاهنامه، عمر خود را در دفاع از امت اسلامی و مردم ستم دیده منطقه صرف کرد.

وی افزود: در این راستا به منظور تکریم و پاسداشت سردار سرافراز اسلام و ایران، الگوی مبارزه و ایثار و اسوه حماسه و مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد فراخوان طراحی یادمان میدان سپهبد را منتشر کرد.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همزمان با انتشار فراخوان طراحی یادمان میدان سپهد، هنرمندان مجسمه‌ساز، معمار و طراح می‌بایست با در نظر گرفتن منظر و محیط اجرای اثر، طرح خود را قالب یادمان حجمی و دائم شهری و منطبق با شرایط مندرج در فراخوان، طراحی و ارائه کنند.

اسماعیل‌زاده در خصوص ویژگی‌های مورد نظر برای ارائه طرح، عنوان کرد: در نظر گرفتن ارزش‌هایی همچون ایثار، شهادت، شجاعت و ایمان در طراحی اثر، انتخاب جنس مناسب برای اثر با توجه به محل نصب آن و شرایط آب و هوایی متغیر و داشتن ارتباط مفهومی ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده با داستان‌های شاهنامه و موضوع فراخوان همچون حماسه‌سازی، دفاع از وطن و کیان اسلامی، دلاورمردی و ولایت پذیری وی از جمله ویژگی‌های مورد نظر در طراحی یادمان است.

وی اضافع کرد: هنرمندان مجسمه‌ساز و طراح می‌توانند تصاویر طرح خود را از زوایای مختلف ماکت اثر پیشنهادی خود و یا طرح سه بعدی آن را به همراه فرم مشخصات اثر تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ به‌نشانی mashhad.sculpture@gmail.com ارسال کنند.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شورای انتخاب آثار حجمی اداره هنری بر اساس موضوع و ویژگی‌های اشاره شده در فراخوان و معیار‌های هنری نسبت به بررسی و داوری طرح‌های ارائه شده اقدام خواهد کرد و اثر برگزیده جهت اجرای شهری به سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد معرفی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.