صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حمید جبلی برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کرد. خبر کوتاهی که برای همه دوستداران این بازیگر و کارگردان و فیلم نامه نویس نامی تلخ و شوکه کننده بود.

عروجی | شهرآرانیوز؛ خبر کوتاه بود. حمید جبلی برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کرد. خبر کوتاهی که برای همه دوستداران این بازیگر و کارگردان و فیلم نامه نویس نامی تلخ و شوکه کننده بود.

مهم‌تر از همه برای نسل‌هایی که با کلاه قرمزی و صدایش خاطره‌ها داشتند. جبلی در کنار تمام کار‌های عروسکی شاخصش، با یک فیلم کمتر قدردیده توانست در خاطر سینمادوستان ماندگار شود.

رضای معصوم و رمانتیک «خواب سفید» را خیلی‌ها به خاطر دارند. شخصیتی که به هوشنگ گلمکانی «تجسم رؤیا‌های عاشقانه دور از دسترس محرومانی است که حاضر نیستند از خیال بافی هایشان دست بکشند، حتی اگر به پایانی تراژیک ختم شود.» البته قبل‌تر از این درباره رابطه او با یار غارش، ایرج طهماسب، هم حرف وحدیث‌های زیادی وجود داشت؛ آن قدرکه می‌گفتند این دو نفر با هم اختلاف پیدا کرده اند.

این شایعه‌ها به این دلیل بود که هر چقدر برنامه «مهمونی» خوب باشد؛ اما جای خالی حمید جبلی واقعا حس می‌شود؛ هنرمندی که حالا قصد خداحافظی با سینما و تلویزیون را دارد؛ اما مجید توکلی، مشاور ایرج طهماسب، در برنامه شبکه نمایش خانگیِ «مهمونی»، در گفتگو با برنامه «استودیو هشتِ» رادیو، درباره شایعه اختلاف بین ایرج طهماسب و حمید جبلی توضیحاتی داد.

توکلی در توضیح کم کاری حمید جبلی گفت: «آقای جبلی آن طور که من اطلاع دارم، دیگر بنا ندارد کار کند. حالا ایشان نخواسته علنی این را اعلام کند، ولی من از گپ وگفت هایشان متوجه شدم که فعلا تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد در تلویزیون، شبکه خانگی، تئاتر و… کار کند.»

پس از انتشار این صحبت، رسول صدرعاملی هم با انتشار پستی در اینستاگرام خودش به ناراحتی و غمگینی جبلی اشاره کرد و نوشت که او حالش اصلا خوب نیست: «شنیدم که دیروز، یکشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۱، حمید جبلی عزیز با حرفه خود در تلویزیون و سینما خداحافظی کرده است.

امیدوارم روایت را اشتباه شنیده باشم! مگر می‌شود کسی که این همه با عشق و علاقه همه عمرش را به کار نمایش برای مردم گذرانده است بتواند با حرفه اش خداحافظی کند! مگر اینکه غمگین باشد، بسیار غمگین.»

داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ هم دومین نفر بود که در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد؛ حمید جبلی از عرصه هنر برای همیشه رفت و خداحافظی کرد. او در واکنش به این اتفاق نوشت: «فقط در تعجبم کسی که این چنین عاشقانه و ماهرانه سال‌ها در عرصه هنر تلاش می‌کرد؛ چرا به یک دفعه چنین تصمیم عجیبی را گرفت و همه را به شوک وا داشت!

زیرا همگی می‌دانیم هنر جزءلاینفک زندگی هر انسانی ست که سال‌ها فعالیت هنری داشته و استاد جبلی از جمله هنرمندانی ست که هنوز می‌تواند خالق آثاری شود که برای همه ما سالیان دراز شیرین و خاطره انگیز باشد!

استاد شما همیشه در قلب ما جا داری و فراموش شدنی نیستی، کاش می‌دانستم چه دلیلی باعث شد که این چنین از بزرگ‌ترین عشق زندگی تان «هنر» فاصله بگیرید! شمایی که سال‌ها مردم را شاد کردید و خاطره ساز بودید چطور به این کار راضی شدید!»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.