واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

به‌مناسبت سالروز درگذشت دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان کلاه‌قرمزی

  • کد خبر: ۱۳۱۶۱
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
به‌مناسبت سالروز درگذشت دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان کلاه‌قرمزی
مرگ به‌خاطر سرطان دست، می‌تواند پایان غم‌انگیز و دراماتیکی برای یک عروسک‌گردان باشد. عروسک‌گردانی که همه کارش با دست است و دل. امروز سومین سالروز درگذشت دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان شخصیت دوست‌داشتنی «کلاه‌قرمزی» است.
زوزنی | شهرآرانیوز - او یکی از عروسک‌گردان‌هایی بود که از ابتدا با مجموعه «کلاه‌قرمزی» همکاری می‌کرد و تا آخر عمر درکنار این شخصیت عروسکی ماند و به او جان بخشید. پیوند کلاه‌قرمزی با عروسک‌گردانش به اندازه‌ای بود که بعد از فقدان مرحوم فنی‌زاده، تنها یک‌بار «کلاه‌قرمزی» از تلویزیون پخش شد و بعد از آنکه در سال ۱۳۹۷ از شبکه ۲ روانه آنتن شد، دیگر به تلویزیون نیامد. احتمالا بعد از او هیچ‌کس دیگر نتوانست دست به پشت کلاه‌قرمزی بکشد و این شخصیت عروسکی را به حرکت درآورد. تصور اینکه شغل یک نفر تا پایان عمر عروسک‌گردانی باشد، هیجان‌انگیز است و از آن مهیج‌تر این است که شغل یک نفر تا پایان عمر عروسک‌گردانی کلاه‌قرمزی (شخصیت محبوب دست‌کم کودکان سه دهه ایران) باشد. مرحوم فنی‌زاده با همه این ویژگی‌ها و عشقی که به کارش داشت، برای متولدان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و حتی ۸۰ و ۹۰ خاطره‌ای فراموش‌نشدنی ساخت. شخصیت بازیگوش و تنهایی که حتی نمی‌تواند کلمات را درست ادا کند. او آ‌ن‌قدر جذاب بود که حتی اگر به زبان هم نمی‌آوردیم، ته دلمان دوست داشتیم جای کلاه‌قرمزی باشیم و همه این‌ها درکنار صداپیشگی حمید جبلی و کارگردانی ایرج‌طهماسب، با هنرنمایی دنیا فنی‌زاده ارتباط مستقیم داشت. عروسک‌گردان چهل و شش‌ساله کلاه‌قرمزی، فرزند پرویز فنی‌زاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود. او به‌خاطر پیشینه و پشتوانه پدرش می‌توانست وارد بازیگری شود و حتی پیشنهاد‌هایی را هم ازجمله از عباس کیارستمی برای بازی در فیلم دریافت کرد، اما به‌خاطر اینکه پدر مرحومش دوست نداشت دخترش پا به عرصه بازیگری بگذارد، او هم هرگز به این سو نرفت. زنده‌یاد دنیا فنی‌زاده در این‌باره گفته است پدرش به او گفته دوست ندارد وارد حرفه بازیگری شود و هرگز فرصت نشده است که بتواند علت این مخالفتش را از او بپرسد. با اینکه علت مخالفت پدر را نمی‌داند، بعد از درگذشت پدر به خواسته اش احترام می‌گذارد و تا پایان عمر به عروسک‌گردانی مشغول می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->