صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس شورای قضایی استان خراسان‌رضوی بر لزوم توجه ویژه به سه اصل پیشگیری از جرم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با اخلال گران نظم و امنیت عمومی تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی در مراسم رونمایی از «سند قضایی» پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی؛ بر لزوم توجه مسئولان حوزه‌های قضایی بر سه اصل پیشگیری از وقوع جرائم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرائم خاص و اخلال گران در نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی که در مراسم رونمایی از سند قضایی پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در رمضان سال جاری و در جمع مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی در مشهد سخن می‌گفت با تشریح اقدامات صورت پذیرفته و فرایند رسیدگی به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندر‌کاران بویژه تولیت ‌آستان مقدس رضوی گفت: بحمدالله با تعامل و همدلی مثال زدنی؛ تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده بسیج شد و کلیه مراحل رسیدگی در مدت کوتاهی طی و حکم به مرحله اجرا درآمد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی یکی از مهمترین وظایف مسئولان در شرایط کنونی را تمرکز بر حل مشکلات مردم دانست و افزود: در شرایط کنونی تمامی مساعی مدیران باید صرف کارگشایی و حل مشکلات شهروندان گرانقدر شود و در این راستا دستگاه قضایی از مدیران ساعی و خدوم قاطعانه حمایت خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضائیه گفت: نگاه متعالی ریاست محترم قوه قضائیه توانسته بعنوان یک عامل پیشران، تحولات خوبی در سطح دستگاه قضایی با هدف کسب رضایتمندی عمومی ایجاد نماید و در این زمینه سه اصل پیشگیری از وقوع جرائم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرائم خاص و خشن و اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی باید مورد توجه دادستان‌ها و مسئولان حوزه‌های قضایی در سطح استان قرار گیرد.

در این مراسم همچنین، آیت‌الله سیدان ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضایی؛ به شأن و جایگاه والای منصب قضا و سختی‌های این کار اشاره کرد و گفت: کار قضاوت کار کم نظیری است و نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد.

آیت‌الله سیدان رعایت قانون و مبانی شرعی را در مسیر اجرای عدالت توسط دستگاه قضایی بسیار مهم و بااهمیت دانست و افزود: تمامی اقدامات می‌بایست با هدف حل مشکلات مردم ساماندهی شود.

گفتنی است، در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندر‌کاران رسیدگی به پرونده تروریستی حادثه حرم مطهر رضوی؛ از سند قضایی این پرونده رونمایی و یادمان این پرونده جهت نگهداری در موزه آستان قدس رضوی تقدیم این آستان مقدس شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.