صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، از ایجاد گشت مشترک شهرداری، دامپزشکی و بهداشت با هدف جلوگیری و مقابله با ذبح و عرضه غیرمجاز دام زنده در سطح شهر مشهد همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محسن رهنمایی با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام عید سعید قربان و انجام سنت حسنه قربانی توسط شهروندان و با توجه به دستور مقام محترم قضایی به منظور برخورد با عرضه و ذبح غیرمجاز و غیربهداشتی دام در سطح شهر، واحد رفع سد معبر شهرداری مشهد با همکاری دامپزشکی و بهداشت بازدید‌های مستمر و نظارت‌های گسترده در سطح شهر خواهند داشت.

وی ادامه داد: هدف از بازدید‌های انجام شده کنترل عرضه و ذبح غیرمجاز دام زنده در شرایط غیر بهداشتی است که علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب در سیما و منظر شهری، زمینه‌ی انتقال و انتشار بیماری‌های واگیر خطرناک و مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو را تشدید نموده و بهداشت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در راستای حفظ و تامین سلامت عمومی شهروندان، ۶۰ اکیپ ویژه و ۸ گشت مشترک به مقابله با عرضه و ذبح غیرمجاز دام در سطح شهر می‌پردازند که فعالیت این اکیپ‌ها تا عید سعید قربان به دلیل افزایش عرضه زنده دام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا کنون ۷۰ محل عرضه و ذبح غیرمجاز دام زنده شناسایی شده و اخطار‌های لازم به متولیان این مراکز داده شده است که در صورت عدم توجه و انجام تخلف، دام‌های عرضه شده در این اماکن غیرمجاز به سرعت جمع آوری خواهد شد.

رهنمایی افزود: اکیپ‌های ویژه پس از جمع آوری دام‌های موجود، آن‌ها را به محل‌های مجاز عرضه در سطح شهرستان، که تحت نظارت دامپزشکی است هدایت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم جهت حفظ سلامت خود و خانواده، دام مورد نیاز و قربانی خود را از محل مجاز تعیین شده تحت نظارت دامپزشکی که در سطح شهر به اطلاع عموم رسیده است تهیه نموده تا از سلامت دام و گوشت آن اطمینان حاصل نمایند و جهت رفاه بیشتر شهروندان در سال جاری، امکان تهیه دام و قربانی به صورت غیرحضوری و از طریق مراکز عرضه مجاز نیز فراهم گردیده است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.