اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهردارمشهد: از قاریان کشور مالی در مشهد میزبانی خواهیم کرد

  • کد خبر: ۱۱۶۱۲۸
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
شهردارمشهد: از قاریان کشور مالی در مشهد میزبانی خواهیم کرد
شهردار مشهد گفت: در صورتی که کشور جمهوری مالی تمایل داشته باشند از قاریان این کشور در مشهد میزبانی خواهیم کرد، مشهد مهد محافل قرآن خانگی است و بیش از نیمی از اساتید قرآن کشور، مشهدی هستند، ما به این مساله مهم افتخار می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در دیدار با "احمدوکیتا" وزیر آموزش عالی کشور مالی اظهار کرد: مشهد دومین شهر بزرگ جمهوری اسلامی با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت روزانه است و ۱۰ برابر این عدد، زائرینی داریم که در طول سال به مشهد سفر می‌کنند.


وی ادامه داد: مشهد جز مهم‌ترین شهرهای بین‌المللی خاورمیانه است و ۱۰ درصد زائرین سالیانه مشهد را زائرین خارجی تشکیل می‌دهند به همین دلیل زیرساخت‌های پذیرش زائر و مسافر در این شهر بسیار خوبی است، فرودگاه بین‌المللی، ایستگاه قطار و ترمینال مسافربری با ترانسفر روزانه دو هزار اتوبوس از نمونه این زیرساخت‌ها است.


شهردار مشهد این شهر را شبانه‌روزی، زنده و پویا با خدمات‌دهی ۲۴ ساعته دانست و افزود: مشهد قطب علمی کشور در رشته‌های دانشگاهی و علوم دینی است که نسبت دانشجو به استاد آن، بالاتر از میانگین کشوری است.


ارجائی بیان کرد: مفاخر بسیار زیادی در شهر ما زندگی کرده و می‌کنند که مدفن آنان در مشهد است به همین دلیل مشهد‌ها برای علم و فناوری ارزش بالایی قائل هستند و این نشات گرفته از صفت بارز امام هشتم یعنی فلسفه ذاتی مشهد است. وی عنوان کرد: با توجه به شرایط زمانه، ایشان در گفت‌وگوها و مناظرات متعدد علمی شرکت کردند و علم وافر ایشان باعث حیرت تمامی دانشمندان هم عصر ایشان شده است. مستندات متعدد تاریخی درباره پیروزی ایشان در مناظرات علمی موجود است که باعث مباهات جامعه جهانی است.

شهردار مشهد، شهرداری این شهر را به عنوان اصلی‌ترین خدمات‌دهنده عمومی به مردم دانست و اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم نظافت شهر است، روزانه بیش از دو هزار تن زباله در شهر تولید و جمع‌آوری می‌شود.
ارجائی دیگر خدمات را اینگونه برشمرد: از دیگر خدمات این شهر می‌توان به تفریح و سرگرمی اشاره کرد، در مشهد بیش از ۶۸۰ پارک و فضای سبز وجود دارد و بیش از ۵۰۰ فضای ورزشی در ایام مختلف سال به مردم خدمات می‌دهند.

وی اظهار کرد: مشهد در زمینه حمل‌ونقل عمومی و شهر هوشمند جز شهرهای پیشرفته و پیشرو کشور است. شهرداری مشهد دارای کارخانه نوآوری است که تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان در این محل فعالیت می‌کنند و فاز دوم این کارخانه در حال اجرا است.
شهردار مشهد گفت: این شهر از نظر اقتصادی در شرق کشور نقش به‌سزایی دارد و تعدادی از شهرهای کشورهای همسایه با مشهد تفاهمنامه خواهر خواندگی دارند.


ارجائی ادامه داد: در چند زمینه مثل فرهنگ، اقتصاد، خدمات شهری و حمل‌نقل عمومی می‌توانیم فعالیت مشترک بین‌المللی داشته باشیم
وی کشور «مالی» را از کشورهای پیشرو در فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان کرد: قاریان و اساتید برجسته و خوش صدایی در کشور ما هستند و در صورتی که کشور جمهوری مالی تمایل داشته باشند از قاریان شما در مشهد میزبانی خواهیم کرد، مشهد مهد محافل قرآن خانگی است و بیش از نیمی از اساتید قرآن کشور، مشهدی هستند، ما به این مساله مهم افتخار می‌کنیم.

همچنین احمدوکیتا در این دیدار با شهردار مشهد اظهار کرد: اولین چیزی که از مشهد به چشم می‌آید زیبایی و سرسبزی این شهر است، من به عنوان وزیر علوم، دوست داشتم پیشرفت‌های علمی ایران را ببینیم و تمام امکانات همکاری را بررسی کنم.
وی ادامه داد: چیزی هایی که در مشهد دیدم بسیار من را جذب کرد، ایران کشوری پیشرفته در سطح علمی و دانشگاهی است و امیدوارم این امکان به وجود بیاید که دانشجویان کشور من، برای تحصیل به اینجا بیایند.


وزیر آموزش عالی کشور مالی بیان کرد: از پارک علم و فناوری بازدید کردم و برایم جالب بود که چگونه تولید و بازار را پیوند زده اید و علاقه‌مند هستم همین مدلی که در مشهد ایجاد شده بتوان در کشور من نیز پیاده‌سازی کرد، من گزارش تمامی موارد مثل پزشکی، کشاورزی و... را به کشورم می‌برم.


وکیتا ضمن اشاره به اینکه کشور مالی معادن طلای بسیاری دارد و اخیرا در زمینه نفت فعال شده‌ایم و در این زمینه می‌توانیم با شما به قرارداد برسیم، گفت: هر دو کشور مسلمان هستند و دین و فرهنگ مشترک داریم و علاقه ایرانی‌‌ها برای کمک به کشورم را بسیار دوست داشتم، روز گذشته به حرم امام رضا(ع) رفتم، حس خوبی بود که به عنوان یک مسلمان نمازم را در حرم یک کشور اسلامی خواندم.
وی ضمن تشکر از تمام مهمان‌نوازی‌ها و اظهار امیرواری برای همکاری مشترک ادامه داد: ایرانی‌ها بسیار مهربان و انسان‌دوست و... هستند و با همه مشکلات سعی کردند تلاش کنند و پیشرفت داشته باشند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->