هرچند غول فناوری در بازار موبایل سهم ۲۳.۴ درصدی را در اختیار دارد، اما تعداد دستگاههای عرضه شده آن نسبت به سال قبل، ۱.۲ درصد کاهش یافته است. پس از سامسونگ نیز اپل در جایگاه دوم قرار دارد.
سهم اپل در بازار موبایل جهان
بر اساس این دادهها که توسط IDC ارائه شدهاند، شرکت سازنده آیفون از ژانویه تا مارس گذشته، ۵۶.۵ میلیون دستگاه آیفون فروخته که باعث میشود اپل در بازار جهانی سه ماهه گذشته موبایل، سهم ۱۸ درصدی داشته باشد. برخلاف سامسونگ، اپل موفق شد تا دستگاههای عرضه شده خود را سالانه ۲.۲ درصد افزایش دهد و تنها شرکتی باشد که در سه ماهه اول سال، رشد سالیانه را در فروش موبایل تجربه کرده است.
در ادامه لیست IDC، شیائومی با فروش ۳۹.۹ میلیون گوشی در سه ماهه اول سال، جایگاه سوم را کسب کرده است. چینیها در فصل ابتدایی سال ۲۰۲۲، سهم بازار ۱۲.۷ درصدی را کسب کردهاند. اوپو و ویو نیز هرکدام به ترتیب ۲۷.۴ میلیون و ۲۵.۳ میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه کردهاند و در رتبههای چهارم و پنجم این لیست قرار گرفتهاند.
این دو شرکت به ترتیب سهم بازار ۸.۷ و ۸.۱ درصدی را کسب کردهاند و تعداد دستگاههای عرضه شده آنها به صورت سالانه ۲۶.۸ و ۲۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
سایر تولیدکنندگان ناشناس نیز ۹۱.۴ میلیون دستگاه وارد بازار کردهاند. IDC در گزارش خود همچنین اشاره میکند که به طور کلی، ۳۱۴.۱ میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال عرضه شدهاند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۸.۹ درصد کاهش یافته است. نکته قابل توجه دیگر اینکه بازار موبایل برای سومین ماه متوالی خود با کاهش عرضه مواجه شده است.
منبع: دیجیاتو