لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتهام کپی برداری اپل به سامسونگ

  • کد خبر: ۱۱۴۷۱۶
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
اتهام کپی برداری اپل به سامسونگ
وال استریت ژورنال در مستندی به مناسبت 15 سالگی عرضه آیفون مروری بر مسیر تکامل این دستگاه داشته است. در بخشی از این مستند مصاحبه‌ای با «گرگ جازویاک»، مدیر ارشد بازاریابی اپل وجود دارد که سامسونگ را به کپی کردن از آیفون متهم کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در بخشی از این مستند به این موضوع اشاره می‌شود که چگونه گوشی‌های اندرویدی سال‌ها قبل از آیفون از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده کردند. خبرنگار وال استریت ژورنال از جازویاک می‌پرسد که سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی چه تاثیری بر این شرکت داشتند. او در پاسخ رفتار این شرکت‌ها را آزاردهنده خطاب کرده و آن‌ها را به کپی‌کاری ضعیف از فناوری اپل متهم می‌کند.

جازویاک می‌گوید: «رفتار آن‌ها اعصاب خردکن بود، چون فناوری ما را دزدیده بودند. آن‌ها نوآوری ما را برداشتند و یک کپی ضعیف از آن درست کردند و صرفا یک نمایشگر بزرگ‌تر روی آن قرار دادند. بله، هیچ کس در شرکت ما خوشحال نبود.»

گوشی‌های گلکسی کپی آیفون با نمایشگر بزرگ‌تر بودند
مدیر ارشد اپل احتمالا به اولین نسخه‌های گلکسی S و گلکسی نوت اشاره می‌کند. هرچند طراحی کلی این محصولات با آیفون فرق داشت، اما همچنان در بخش جلو یک نمایشگر لمسی و در زیر آن یک دکمه هوم داشتند. نکته جالب اینجاست که جازویاک می‌گوید تنها کاری که سامسونگ انجام داده استفاده از یک نمایشگر بزرگ‌تر بوده است.

استیو جابز در زمان حیات به روشنی اعلام کرده بود که ایده نمایشگر‌های بزرگ را دوست ندارد، اما سامسونگ ثابت کرد که کاربران طالب این محصولات هستند. پس از مرگ جابز، گوشی‌های اپل رفته‌رفته بزرگ‌تر شدند و برخی از پرفروش‌ترین مدل‌ها همان مدل‌هایی بودند که نمایشگر بزرگ‌تری داشتند.

گفتنی است که اپل در سال ۲۰۱۱ به خاطر نقض پتنت از سامسونگ شکایت کرد و مدعی شد که طراحی گوشی‌های گلکسی کپی آیفون است. این شرکت ابتدا توانست حکم جریمه‌ای ۱ میلیارد دلاری را به دست آورد، اما بعداً این جریمه کاهش پیدا کرد. سرانجام این دو شرکت در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر مصالحه کردند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->