معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

معرفی شیائومی ۱۲ لایت با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

  • کد خبر: ۱۱۶۳۵۲
  • ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
معرفی شیائومی ۱۲ لایت با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیار، شیائومی بالاخره از پرچم‌دار اقتصادی جدیدش با نام شیائومی ۱۲ لایت رونمایی کرد.

به کزارش شهرآرانیوز، از آن جایی که این گوشی متعلق به سری شیائومی ۱۲ است، بسیاری از قابلیت‌های خوب نظیر دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED و قیمت بالای خود را از گوشی‌های هوشمند و قدرتمند این سری گرفته است. در ادامه به بررسی سایر مشخصات این گوشی هوشمند جدید شرکت شیائومی خواهیم پرداخت.

شیائومی مدتی قبل از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود یعنی شیائومی ۱۲ برای بازار‌های جهانی رونمایی کرد و قبل از آن نیز این گوشی‌های هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۱ برای بازار چین معرفی شدند. این سری متشکل از سه گوشی شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ X است. امروز، اما این شرکت گوشی هوشمند جدیدی را به سری ۱۲ اضافه کرده که شیائومی ۱۲ لایت نام دارد.

این گوشی که به عنوان جانشین گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ لایت ۵ G NE در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، مجهز به یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، HDR۱۰+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. در پنل جلویی این نمایشگر حفره‌ی نمایشگر به چشم می‌خورد که وظیفه‌ی میزبانی از دوربین سلفی را برعهده دارد. در قاب پشتی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور بزرگ در کنار دو سنسور کوچک و فلش LED درون یک ماژول دوربین مستطیلی شکل قرار گرفته‌اند. علاوه بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، این نمایشگر از نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

همانطور که شایعات اخیر تأیید کردند، شیائومی برای این گوشی هوشمند جدیدش از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ G پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. باید خاطر نشان کنیم این تراشه که با فرآیند ساخت ۶ نانومتری تولید شده از هشت هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ که هسته‌ی اول از نوع Cortex-A۷۸ با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز، هسته‌ی دوم از همان نوع با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و هسته‌ی سوم از نوع Cortex-A۵۵ با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز است برای پردازش امور گوشی استفاده می‌کند. همچنین در کنار این پردازنده تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شده است.

کاربران می‌توانند در هنگام خرید از بین سه پیکربندی ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی متناسب با نیازشان دست به انتخاب بزنند. مهم‌ترین قابلیت این گوشی هوشمند در پنل پشتی است؛ جایی که شیائومی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HM۲ سامسونگ با گشودگی دیافراگم f/۱.۹ بهره برده است. در کنار این سنسور، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/۲.۴ و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز به چشم می‌خورد. همچنین باید خاطر نشان کنیم که سیستم دوربین این گوشی از فناوری تثبیت کننده‌ی تصویر نوری (OIS) پشتیبانی می‌کند.

روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز دوربین سلفی GD۲ سامسونگ با دقت ۳۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/۲.۵ تعبیه شده است که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. این دوربین سلفی همچنین مجهز به قابلیت فوکوس خودکار و بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری از جمله حالت پرتره سلفی  است. منبع تغذیه‌ی شیائومی ۱۲ لایت را یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ثانیه تشکیل می‌دهد که طبق اعلام این شرکت، با شارژر ۶۷ واتی انرژی مجدد خود را تأمین می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم که شیائومی برخلاف سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، آداپتور ۶۷ واتی شیائومی ۱۲ لایت را درون جعبه‌ی این گوشی به کاربران عرضه می‌کند. این گوشی هوشمند همچنین از نسل پنجم اینترنت همراه (۵ G) و دو سیم‌کارت هم‌زمان فعال نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب شده و رابط کاربری MIUI ۱۳ را اجرا خواهد کرد.

شیائومی ۱۲ لایت در سه رنگ مشکی، صورتی و سبز و با سه گزینه‌ی پیکربندی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نسخه‌ی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی ۴۰۰ دلار قیمت دارد، نسخه‌ی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی با قیمت ۴۵۰ دلار به فروش می‌رسد و در نهایت نسخه‌ی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی با قیمت ۵۰۰ دلار روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.
منبع: مجله دیجی‌کالا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->