صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از افزایش ۴۰ درصدی تخلفات واحد‌های صنفی در مشهد نسبت به سال گذشته خبر داد.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ علی اصغر پرهیزکار امروز در سومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد بیان کرد: در ۳ ماه ابتدایی سال جاری حدود ۱۱ هزار فقره پرونده در تعزیرات مشهد مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سهم تخلفات مشهد از خراسان رضوی حدود ۵۷ تا ۶۰ درصد بوده است. مراجع نظارتی و بازرسی این تخلفات را اعلام کرده و بخشی از آن نیز توسط مردم گزارش شده است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: در این تعداد پرونده حدود ۲۴۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده است. در کنار آن محکومیت‌های غیر از جزای نقدی مانند تعطیلی و تذکر به واحد‌های صنفی انجام شده است.

پرهیزکار اظهار کرد: تخلفات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. دولت وقتی یک طرح اقتصادی را اجرا می‌کند در تامین و توزیع کالا‌ها نابه‎‌سامانی‌هایی به وجود می‌آید، اما اصلا چیز خوبی نیست که آمار تخلفات در مشهد بالا است.

وی گفت: وقتی نظارت‌ها به موقع باشد قطعا تخلفات کمتری صورت خواهد گرفت و شکایت‌ها و نارضایتی‌های مردمی نیز کاهش پیدا می‌کند. افزایش تخلفات برای ما افتخاری ندارد، بلکه کاهش تخلفات هنر است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: ۷۵ درصد سهم تخلفات در حوزه صنفی و اقتصاد مربوط به مسائل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت است. همچنین ۱۵ درصد از تخلفات مربوط به مسائل بهداشتی و ۱۰ درصد نیز مربوط به قاچاق کالا و ارز فراورده‌های نفتی بوده است.

پرهیزکار گفت: مجازات‌ها را به سمت مجازات‌های غیرنقدی بردیم. اگر در محل متوجه متخلفی شویم و یا یک واحد صنفی بر تخلف خود اصرار داشته باشد، در همان محل، صنف متخلف تعطیل شده و پرده تخلف برایش نصب می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.