صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سابق امنیت ملی می‌گوید که نخستین‌بار خبر حمله هوایی آمریکا بر کابل را فاش کرده‌بود، مدعی شد که سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان پس از کشته‌ شدن الظواهری؛ سرکرده شبکه القاعده از کابل فرار کرده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رحمت‌الله نبیل؛ رئیس سابق امنیت ملی می‌گوید که نخستین‌بار خبر حمله هوایی آمریکا بر کابل را فاش کرده‌بود، مدعی شده که سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان پس از کشته‌ شدن الظواهری؛ سرکرده شبکه القاعده از کابل فرار کرده‌است.

نبیل همچنین ادعا کرده که عضو شبکه حقانی برای خارج‌ شدن از لیست سیاه آمریکا محل اختفای ایمن الظواهری را در اختیار آمریکا قرار داد.

نبیل امروز (سه شنبه ۱۱ اسد) توئیت‌هایی به نقل از منابع خود گفته‌است که سراج‌الدین حقانی پس از حمله هوایی آمریکا با «یک کاروان بزرگ مسلح» کابل را ترک کرده و به سمت ولسوالی چرخ لوگر حرکت کرده‌است.

به گفته نبیل، سرپرست وزارت داخله طالبان احتمالا پس از رسیدن به لوگر به سوی پکتیا؛ جایی که نفوذ بیش‌تری دارد، حرکت کرده‌است.

نبیل افزوده زمانی که آمریکا الظواهری را هدف قرار داده، سراج‌الدین حقانی؛ میزبان گفتگوهای صلح میان تحریک طالبان پاکستان و هیات رسمی ۱۲ نفره این کشور در وزیر اکبرخان کابل بوده‌ است.

منبع: 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.