اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد| ۷۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان آغاز دیدار رهبر انقلاب با کارگران تا دقایقی دیگر وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقاد واشنگتن‌پست از سیاست خارجی بایدن به دنبال حضور الظواهری در کابل

  • کد خبر: ۱۱۹۸۷۷
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
انتقاد واشنگتن‌پست از سیاست خارجی بایدن به دنبال حضور الظواهری در کابل
واشنگتن‌پست گفت که القاعده به افغانستان بازگشته و بایدن شایسته سرزنش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن پست پس از اعلام کشته شدن سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده در کابل، با طرح این سوال که "الظواهری" در مرکز شهر کابل چه کار می‌کرده و این خود یکی از پیامدهای منفی خروج شتابزده آمریکا از افغانستان است، از کاخ سفید انتقاد کرد.

در گزارش این روزنامه آمریکایی عنوان شد که حضور الظواهری در مرکز شهر کابل نتیجه خلائی است که خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان عامل آن شد.

واشنگتن پست در اینباره نوشت: به دنبال خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان در تابستان سال گذشته، بایدن اطمینان خاطر داد که القاعده از این کشور رفته است. بایدن اوت گذشته گفت: "با رفتن القاعده آمریکا چه منفعتی در افغانستان دارد؟ ما برای خلاص شدن از القاعده به افغانستان رفتیم و این کار را انجام دادیم. "

این روزنامه همچنین با اشاره به اظهارات همان ماه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان و عنوان کردن اینکه بقایای القاعده هیچ خطر جدی برای آمریکا ندارند، گفت: تقریبا یک سال بعد درحالیکه آمریکا حمله به جانشین و مرد دست راست اسامه بن لادن را جشن می‌گیرد، این مسأله مطرح است که الظواهری در یک غار دور دست در کوه‌های هندوکش (محل اختفای بن لادن) ظاهر نشد بلکه درست در قلب کابل پایتخت تحت کنترل طالبان حضور داشت.

بایدن در جریان نطق تلویزیونی دوشنبه شب خود گفت که واشنگتن اوایل امسال پس از جابجایی الظواهری به مرکز شهر کابل بمنظور پیوستن به اعضای خانواده خود، موقعیت وی را ردگیری کرده بود.

واشنگتن‌پست با اشاره به سخنان بایدن در مورد اینکه "الظواهری در هفته‌های اخیر ویدئوهایی تهیه کرده و از پیروان خود خواسته بود تا به آمریکا و متحدانش حمله کنند"، ادامه داد: القاعده به افغانستان بازگشته و بایدن شایسته سرزنش است چون شرایطی ایجاد کرده که به تحت تعقیب ترین تروریست جهان اجازه داده تا به مرکز شهر کابل برود و در شهری که از دست القاعده آزاد شده عملیاتی طراحی کند. کشتن القاعده بزرگترین پیروزی سیاست خارجی بایدن است اما این حقیقت که سرکرده القاعده در کابل بود بزرگترین رسوایی سیاست خارجی بایدن به حساب می‌آید.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور خروج سراسیمه نیروهای کشورش از افغانستان را صادر کرد؛ پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ظرف دو هفته دولت کابل سقوط کرد و طالبان بر روی کار آمد.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->