صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حفظ امنیت مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان دارای اهمیت دوچندان است لذا توجه به مولفه حسن همجواری دارای اهمیت دوچندان است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی علیزاده در رابطه با اهمیت سفر مقامات وزارت خارجه کشورمان به کابل برای رایزنی با مقامات طالبان، گفت: ایران و افغانستان همسایه‌های دیرینه هستند از این رو باید روابط نزدیکی در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته باشند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس اظهار کرد: در واقع دو کشور باید مراقب نفوذ بیگانگان باشند و طوری رفتار کنند که شادی و غم هر دو ملت برای همدیگر مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه حفظ امنیت مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان دارای اهمیت دوچندان است، ادامه داد: متاسفانه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان موجب کشتار و از بین رفتن مردم این کشور شد و بعد از خروج‌شان نیز شاهد تلاش می‌کنند از طریق گروه‌های افراطی و تروریستی تنش‌آفرینی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توجه به مولفه حسن همجواری دارای اهمیت است، افزود: براین اساس طالبان باید مسئله تامین حق‌آبه ایران را مورد توجه قرار دهد، زیرا مطابق قوانین بین المللی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همکاری‌های دوجانبه در بخش کنسولی باید مورد توجه هیات‌حاکمه افغانستان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس امیدواریم هیات حاکمه این کشور برای تحقق وعده‌هایی که داده اند اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.