گلایه نماینده مجلس از عدم همکاری افغانستان برای تامین حق آبه

  • کد خبر: ۱۱۶۲۶۳
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
گلایه نماینده مجلس از عدم همکاری افغانستان برای تامین حق آبه
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ۸۲۰ میلیون مترمکعب میزان حق آبه‌ای است که باید از رودخانه هیرمند تامین شود اما افغانستان در این خصوص همکاری نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسینعلی شهریاری در خصوص ضرورت تامین حقآبه رودخانه هیرمند مطابق کنوانسیون های بین المللی از سوی کشور افغانستان، افزود: متاسفانه هیات حاکمه افغانستان تاکنون اقدامی برای تامین حقآبه انجام نداده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات انجام شده با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حق آبه، اظهار کرد: زمانی می توان نتیجه مذاکرات را مثبت تلقی کرد که آب رهاسازی شود و مشکلات مردم در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه آب سیستان از دریاچه هامون و رود هیرمند تامین می شود، ادامه داد: بر این اساس مردم این منطقه با مشکل مواجه شدند؛ در واقع ۸۲۰ میلیون مترمکعب میزان حقآبه ای است که باید از رودخانه هیرمند تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته هر وقت از وزراء امور خارجه نسبت به این موضوع سوال شد، فقط داستان تعریف کردند زیرا مشکلات مردم حل نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی، شاهد خشک شدن دریاچه هامون نیز هستیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->