صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازدید از پروژه‌های «مرکز محله»  انجام شد
لیلا جانقربان
خبرنگار شهرآرامحله
لذت قدم‌زدن در یک پیاد‌ه‌روی هم‌سطح و منظم، لذتی است که نه‌تن‌ها برای عابران پیاده بلکه برای ویلچرنشینان و سالمندان عصا به دست و مادران دارای فرزند خردسال هم دل‌چسب است. لذتی که این روز‌ها در بعضی خیابان‌ها عجیب به دل می‌نشیند و در بعضی دیگر هنوز دل‌نشین نشده است.
با راه‌اندازی طرح محله ما و شناسایی نقاط ضعف محلات، یکی از برنامه‌هایی که در پیش گرفته شد، بهسازی و زیباسازی پیاده‌رو‌ها بود. طرح مرکز محله نیز از زیرمجموعه‌های طرح بزرگ محله ماست که از سال گذشته برای اولین‌بار در منطقه ۹ شهرداری مشهد اجرا شده است.
با اجرای این طرح مرکز محلات نه‌دره، کوثرجنوبی و رضاشهر سال گذشته بهسازی و زیباسازی شدند و امسال محلات نوفل لوشاتو، کوثرشمالی، فرخی و شقایق با مشارکت و نظر اعضای شورای اجتماعی محلات، بهسازی و زیباسازی شده و در دست اقدام هستند.
پس از اجرای این طرح مردمی در هفته گذشته کارشناسان گروه راهبردی سبد پروژه‌های شهری معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد، اعضای شورای اجتماعی محلات و کارشناس پیمانکار تسهیلگری به منظور آماده‌کردن طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده به همراه جمعی از مسئولان شهرداری منطقه ۹ مشهد از پروژه‌های مرکز محله بازدید و روند پیشرفت آن‌ها را بررسی کردند. در این بازدید میدانی نظرات اهالی و ساکنان نیز درباره طرح‌های اجرا شده شنیده و بررسی شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ در این بازدید با اشاره به اینکه منطقه ما اولین منطقه شهری در اجرای پروژه‌های زیباسازی و بهسازی مرکز محله است، گفت: اولین پروژه زیباسازی و بهسازی که در منطقه ۹ اجرا شد، پروژه محله کوثر جنوبی بود که اوایل اسفند سال ۹۷ شروع و در بهار ۹۸ به پایان رسید و عیدی شهرداری به شهروندان ساکن در این منطقه بود.
صادق ممتاز افزود: زیباسازی و بهسازی مرکز محله کوثر در جنوبی کوثر ۱۴ بعد از میدان، پیاده‌رو بازار شهرداری و همچنین داخل پارک آبگینه فاز غربی و شرقی (معبر وسط) پروژه زیباسازی و بهسازی اجرا شده است که در بهار ۹۸ تحویل شد.
وی با اشاره به اینکه  اعتبار پروژه «مرکز محله» از محل پروژه‌های محله ماست، خاطرنشان کرد: در پروژه‌های سال ۹۷ زیباسازی و بهسازی مرکز محله رضاشهر و مرکز محله نه‌دره نیز در دستورکار بوده است که این پروژه‌ها تحویل قطعی و موقت شده‌اند.
در ادامه این برنامه از مرکز محله رضاشهر، خیابان نوکاریزی ۱/۴ و ۵/۴ و همچنین راسته نوکاریزی بین ۳ و ۵ سر کوچه روبه‌روی مسجد بازدید شد.
کارشناس طرح مرکز محله با اشاره به اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی کامل داشته است، گفت: در حال حاضر بهسازی و زیباسازی این پیاده‌رو در برنامه‌های سال ۹۷ بوده و در حال حاضر به پایان رسیده و تحویل قطعی شده است.
اعضای شورای اجتماعی این محله که در بازدید حضور داشتند خواهان تغییر فضا‌های تجاری موجود و تصمیم‌گیری جدی برای فضا‌های تجاری محله شدند و از معضلات ایجادشده در این محله ابراز ناراحتی کردند. همچنین برای زیباسازی پله‌های ورودی تجاری‌ها خواستار طرحی بودند تا از ظاهر موجود که نازیباست خارج شود.
بازدید از پروژه زیباسازی و بهسازی مرکز محله نه‌دره، راسته خیابان صیاد شیرازی ۶۵ و همچنین کوچه اول صیاد ۶۵ روبه‌روی مسجد نیز بخشی دیگر از این برنامه بود. این پروژه هم از پروژه‌های سال ۹۷ بوده و تحویل موقت شده است. اهالی حاضر در این بازدید ضمن تشکر از فعالیت‌های عمرانی شهرداری خواستار حل معضل بافت فرسوده محله و ساخت‌وساز‌های غیراصولی بودند که خدمت‌رسانی به این کوچه‌ها را محدود کرده است. افزایش فضای سبز و فضای تفریح خانوادگی از دیگر خواسته‌های اهالی انتهای صیاد شیرازی بود.
گروه از دو پروژه محله نوفل و محله کوثر شمالی که در سال ۹۸ در طرح مرکز محله قرار گرفته هم بازدید کرد. مرکز محله نوفل فاز تجاری نوفل ۱۴ و ۱۲ و همچنین پیاده‌رو، زمین بازی جنب پارک پردیسان مکان اجرای این پروژه بهسازی و زیباسازی است که تاکنون پیشرفت ۱۵ درصد داشته و بهسازی و زیباسازی محله کوثر شمالی در کوثر شمالی ۸ نیز ۱۰ درصد رشد فیزیکی داشته است. تجهیز کارگاه و انجام بخشی از تخریب مسیر از اقداماتی است که تا به امروز برای این دو پروژه شهری انجام شده است و باتوجه به درخواست اهالی و اعضای شورای اجتماعی محله قرار است که به‌زودی این زیباسازی انجام شود.
 پروژه‌های «محله ما» و به‌ویژه طرح «مرکز محله» با محوریت نظرات مردم با هدف افزایش رضایت آن‌ها و بهسازی و زیباسازی بافت فرسوده انجام می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.