سرخط خبرها

معاون شهردار: «محله ما» طرحی برای افزایش رضایتمندی مردم

  • کد خبر: ۲۹۸۱۵
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
معاون شهردار: «محله ما» طرحی برای افزایش رضایتمندی مردم
پایان دادن به یک پروژه بهتر از اجرای پروژه‌های نیمه‌رها شده است

نجمه موسوی کاهانی
دبیر شهرآرا محله منطقه٩

طرح «محله ما» از آن دسته طرح‌هایی است که با اقبال عمومی روبه‌رو شده و هرچه گام‌های بعدی طرح پیش می‌رود مردم مشارکت بیشتری در مراحل مختلف آن دارند. از مرحله نظرسنجی گرفته تا استماع طرح و مراحل اجرای پروژه مردم پای کار حضور می‌یابند و بر عملکرد هرچه بهتر آن نظارت دارند. همین امر سبب شده تا تسهیلگران و عوامل اجرایی با انگیزه بیشتری فعالیت خود را انجام دهند و مسئولان نیز با نظارت دقیق و کامل‌تر در مراحل مختلف حضور یابند. در همین راستا هفته گذشته دکتر مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، به همراه دانایی معاون سازمان از پروژه‌های اجرا شده طرح «محله ما» در منطقه۹ بازدید کردند تا میزان رضایتمندی اهالی را برآورد کنند.
در این بازدید که عصر روز شنبه ۱۷خرداد انجام شد سه محله کوثر شمالی، کوثر جنوبی و رضاشهر (نوکاریزی) بررسی شد و معاون شهردار و مسئولان شهرداری منطقه، این محلات را ارزیابی کردند.
آرزو علیخانی، مدیر پروژه طرح محله ما، با توجه به بودجه‌ای که در گام‌های مختلف به این محلات اختصاص داده شده است به توضیح مراحل کار پرداخت و گفت: در مرحله اول و دوم این طرح ۳ و ۹ محله قرار داشتند که روند اجرایی طرح بر اساس خواسته و نظرات مردمی در حال اجراست.
وی افزود: برای ادامه این طرح در گام‌های بعدی سه محله‌ای که تاکنون هیچ طرحی در آن اجرا نشده است در دستور کار خواهیم داشت.

کوثر شمالی ۸
در طرح کوثر شمالی ۸ بنا به درخواست مردم محوطه‌ای برای پاتوق فرهنگی تشکیل شده است و با پیاده‌روسازی در حاشیه بوستان پرنیان علاوه بر ایمن‌سازی مسیر پناهگاه‌های ایجاد شده در پشت شمشاد‌ها نیز برای متخلفان از بین رفته و تردد در فضایی ایمن انجام می‌شود.
علیخانی درباره طرح اجراشده در این محله گفت: در فاز اول طرح با ایجاد فضای پارکینگ منظم، ایجاد پاتوق و نصب نیمکت در پیاده‌رو روبه‌روی بوستان و همچنین پیاده‌روسازی در حاشیه بوستان علاوه‌بر کسب رضایت مردم، فضایی برای انجام رویداد‌های شهری نیز ایجاد کرده‌ایم که با وجود زیرساخت‌های موجود در این محله از نظر فرهنگی می‌توانیم از این فضا بهره‌مند شویم.
دکتر مصحفی با تأکید بر اینکه انجام طرح محله ما در فاز‌های متفاوت می‌تواند رضایتمندی عمومی را افزایش دهد، گفت: وقتی طرحی در محله‌ای اجرا می‌شود و مردم تأثیر آن را می‌بینند تمایل بیشتری برای مشارکت در گام‌های بعدی آن دارند.
وی ادامه داد: به اعتقاد من ادامه دادن یک طرح در محله‌ای که گام اول محله ما در آن اجرا شده است می‌تواند رضایتمندی افراد را افزایش دهد، زیرا پایان یک پروژه در گام‌های بعدی بهتر از اجرای پروژه‌های نیمه‌رها شده در محله‌های جدید است.


کوثر جنوبی ۱۴
در ادامه از طرح اجرا شده محله کوثر جنوبی بازدید شد. اعضای شورای اجتماعی این محله به همراه اهالی، مسئولان را در این بازدید همراهی کردند و با بیان نظرات خود توضیحاتی درباره طرح اجراشده ارائه دادند. اجرای طرح پاتوق محله، سامان‌دهی بوستان جنب مسجد و ایجاد سرعت‌گیر و هم‌سطح‌سازی پیاده‌رو مقابل مسجد که با رضایت اهالی روبه‌رو بوده از اقدامات انجام شده در گام اول بوده است. اهالی با اظهار رضایت از اجرای طرح، خواستار ادامه آن در این محله شدند و با ارائه نظراتی مانند کاشت گل و گیاه و طرح‌هایی پاتوق‌محور در بوستان به بیان اولویت‌های خود پرداختند.
مصحفی با تأیید نظر معتمدان محل گفت: شاید تمام خواسته‌های اهالی در قالب یک طرح اجرایی نباشد، اما با توجه به بودجه موجود می‌توانیم در سال آینده در قالب طرح محله ما دیگر خواسته‌های مردم را اجرا کنیم.


نوکاریزی
در ادامه به محله رضاشهر خیابان شهید نوکاریزی رفتیم. محله رضاشهر از محله‌هایی است که با توجه به وسعت و قدمت آن، طرح محله ما در سه نقطه از آن اجرا شده است. نوکاریزی یکی از اولین محله‌هایی است که با استقبال خوب مردم روبه‌رو بوده است و با داشتن سه محور اصلی مسئولان طرح به آن توجه کرده‌اند. آرزو علیخانی درباره اجرای طرح در این محله گفت: وجود مسجد، مدرسه و بازار محله سبب شد تا این محله در گام نخست به آن توجه شود و به این دلیل که ساکنان این محله از قدیم در اینجا سکونت داشته‌اند و عرق محلی در آن وجود دارد مشاکت نیز در حد مطلوب بوده است.
ذبیحی، معاون اجرایی شهردار منطقه، گفت: ساخت پیاده‌رو در حاشیه مدرسه از جمله مواردی بود که در این طرح اجرا شد و با کاهش چشمگیر تصادفات توانست رضایتمندی را افرایش دهد. همچنین هم‌سطح‌سازی پیاده‌رو بازار محله با مشارکت خوب اهالی انجام شد. سامان‌دهی بخش ورودی مسجد رضوی نیز از برنامه‌های اجرا شده طرح بوده است.
خلیل‌زاده، رئیس شورای اجتماعی محله رضاشهر، با اعلام آمادگی اهالی برای همکاری در ادامه طرح محله ما از مصحفی خواست تا با درنظر گرفتن شرایط این محله، رضاشهر را در گام‌های بعدی طرح محله ما نیز قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->