صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: امروز همزمان با شهادت امام رضا (ع) آخرین روز از «پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه"» است و بدین منظور سه پایگاه اهدای خون برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در مشهد فعال است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد شریف الحسینی با بیان این که ۲ پایگاه اهدای خون ثابت و یک پایگاه سیار است، افزود: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) در میدان شریعتی و پایگاه اهدای خون امید در خیابان آیت‌الله شیرازی و پایگاه تیم سیاری در مسجد رانندگان واقع در خیابان امام رضا در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ١٣ و شیفت عصر از ساعت ١٥ تا ١٩ آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران در مشهد است.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه پایانی ماه صفر و افزایش اقدامات درمانی و اعمال جراحی، وضعیت ذخایر خونی استان خراسان رضوی از وضعیت سبز به آبی نزول یافته است، لذا حفظ و ترمیم ذخایر خونی، نیازمند مشارکت مردم در اهدای خون است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای مشارکت در پویش نذر خون حسینی و ادای نذر خون خود می‌توانند به پایگاه‌های اهدای خون معرفی شده همگام با آخرین روز از این پویش مراجعه کنند.

پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.