صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران طی سه روز آینده چه در بحث ناوگان حمل و نقل ریلی، هوایی و چه خطوط اتوبوسی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، امسال دهه آخر صفر مشهد با یک نظم بین دستگاهی بهتری برگزار شد. با پیش بینی ورود ۸ میلیون زائر به مشهد در این ایام و درخواست از استان‌ها برای کمک به ناوگان حمل و نقلی به خراسان رضوی، وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای برای رفت و برگشت زائران و کاروان‌ها در نظر گرفته است.

مدیریت شهری در دهه آخر صفر تاکید بر پیش بینی خدمت رسانی به زائران در سه مرحله  داشت،   مرحله اول استقبال  از  زائران، مرحله دوم مدیریت حمل و نقل درون شهری در هنگام سوگواری و مرحله سوم بدرقه زائران است که  برای همه این مراحل پیش بینی‌هایی صورت گرفت.

امروز پنج مهر ماه، همزمان با شهادت امام رضا (ع)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با حضور در پایانه مسافربری امام رضا (ع) در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران طی سه روز آینده  چه حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و چه خطوط اتوبوسی در نظر گرفته شده است.

جعفر شهامت تصریح کرد: پیش فروش بلیت از روز‌های گذشته صورت گرفت و حتی امروز که روز شهادت هم هست ظرفیت باز برای مقاصد دور موجود است. پیش بینی ما است که از امروز تا انتهای شب چیزی حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه مینی بوس و سواری کرایه تردد داشته باشند.

به گفته وی، از شاخصه‌های مراسم امسال و تمهید بازگشت زائران، حضور رئیس سازمان حمل و نقل کشوری در پایانه امام رضا (ع)  است که باعث شده هماهنگی خوبی در سطح ملی و مشوق‌هایی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها در این ایام بوده است.

شهامت گفت: برای مسیر‌های خاص تا بعداز ظهر جمعه  روند سرویس دهی ادامه دارد. در تمام کشور هم این اماده باش داده شده است که ناوگان خالی به مشهد اعزام شود تا زائر ما با کمترین دغدغه برگشتش از مشهد میسر شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.