به گزارش شهرآرانیوز، محمود شهامت افزود: این سامانه رزرو و فروش بلیت که به صورت آزمایشی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و درگاه فروش بلیت اتوبوس فعال شده است عملکرد خوبی داشت و از ایجاد صف خرید بلیت و ازدحام در این پایانه جلوگیری کرد.
وی با بیان این که سامانه فهرست انتظار برای نخستین بار در این ایام رونمایی شد ادامه داد: زائرانی که نتوانستند بلیت اتوبوسی از طریق اینترنت یا دفاتر فروش بلیت در سطح شهر خریداری کنند از طریق این سامانه درخواست سفر خود را ثبت کرده و با تامین اولین ناوگان، مسافران به پایانه فراخوان شدند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: فضای پایانه مسافربری مشهد با مکان فیزیکی محدود و سربسته با ازدحام اندک جمعیت برای خرید بلیت شلوغ میشود، اما سامانه فهرست انتظار بلیت اتوبوس فراتر از انتظار بود و از ایجاد صف در پایانه جلوگیری کرد.
شهامت افزود: تجربه این سامانه آزمایشی نشان داد میتوان از آن برای فروش بلیت اتوبوس در دورههای اوج مسافر مانند نوروز و اربعین نیز استفاده کرد.
وی ادامه داد: امسال برای حمل ونقل زائران دهه آخر صفر تمهیدات ویژهای در سطح ملی در نظر گرفته شد و استانهای دیگر به تامین ناوگان برای بازگرداندن زائران خود ملزم شدند و همین موضوع، بازگشت زائران از مشهد را تسهیل کرد.
هرچند تاکنون آمار دقیقی از تعداد دقیق زائران ورودی به مشهد طی دهه آخر صفر اعلام نشده، اما یک روز پیش از سالروز شهادت امام رضا (ع) بیش از چهار میلیون زائر وارد این کلانشهر شده بودند که حدود ۸۵ درصد این تعداد با خودروی سواری و بقیه با ناوگان حمل و نقل عمومی و پای پیاده به مشهد آمده بودند.
منبع: ایرنا