سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرویس‌دهی رایگان ۳۰ میدل‌باس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۲۶۶۵۴
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
سرویس‌دهی رایگان ۳۰ میدل‌باس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اسکان بر عهده میراث فرهنگی است و از طریق شماره پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ساماندهی می‌شود.

به گزارش  شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی  در برنامه زنده تلویزیونی اشاره، اظهار کرد: در چند حوزه مدیریت شهری در دهه پایانی صفر خدمت‌رسانی می‌کند که شامل حوزه تکریم و استقبال از زائرین، خدمات شهری، نظافت و رفت‌وروب شهری و حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد است.

وی افزود: در این سه عرصه، خدمات گوناگونی را برنامه‌ربزی کردیم که در ایام پایانی ماه صفر، زائران لحظات خوبی را در شهر مشهد داشته باشند و بتوانند با آسایش کامل به زیارت بپردازند، در مبادی ورودی شهر مشهد نیز ایستگاه استقبال از زائرین پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی ماه صفر زائران زیادی به شهر مشهد مشرف می‌شوند، ایستگاه استقبال از زائر در مبادی‌ها ورودی شهر مشهد پیش‌بینی شده که شامل محورنیشابور، محور قوچان، محور جاده سرخس، کلات و طرقبه شاندیز می‌شود.

بامشکی خاطرنشان کرد: برای زائرینی که به صورت سواره، وسیله نقلیه شخصی یا با حمل‌ونقل عمومی مشرف می‌شوند، در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و راه‌آهن ایستگاه استقبال از زائر پیش‌بینی شده است، همچنین دو ایستگاه در محور قوچان و نیشابور برای ایستگاه‌های سواره با موقعیت متفاوت وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۲ ایستگاه تدارک دیده شده است که نظارت بر این ایستگاه‌ها با مناطق و زیرساخت آن با شهرداری است، ۱۰ خدمت عمومی و ۱۳ خدمت تخصصی به زائرین ارائه می‌شود که شامل نذورات، خدمات فرهنگی و مورد نیاز زائرین، تامین موبایل، غرفه خیاطی، ماساژ، غرفه پزشکی و سلامت و ... است و غرفه‌های آن درحال برپایی است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه حمل‌و نقل وظیفه ما حمل‌ونقل درون شهری است و با توجه به حجم بالای زائری که مشرف می‌شوند، در این ایام تقویت خطوط اتوبوس‌رانی در محور منتهی به حرم مطهر و خطوط عبوری با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس علاوه بر ۲۶۰ دستگاه اتوبوسی که وجود داشته، انجام شده است. در حوزه قطارشهری نیز کاهش سرفاصله زمانی خط یک و دو به دو دقیقه در دستور کار قرار گرفته است.

بامشکی عنوان کرد: علاوه بر این ۳۰ دستگاه میدل‌باسی که اخیرا رونمایی شد، در خطوط قرار می‌گیرند و به مدت ۱۰ روز به صورت رایگان در مسیر‌های منتهی به حرم خدمات‌رسانی خواهند کرد. همچنین ۷۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در زمان‌هایی که محدودیت ترافیکی اعمال و مسیر بسته می‌شود، در خدمت زائران و مجاوران خواهند بود و در روز شهادت امام رضا (ع) نیز بهای اتوبوس و قطارشهری رایگان است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۷۰۰ جای پارک در محدوده حرم رضوی وجود دارد که با افزودن پارکینگ‌های موقت این تعداد به ۱۴ هزار جای پارک افزایش داشته است، محدودیت ترافیکی با پلیس راهور است، اما در این ایام پایانی ماه صفر، با توجه به حجم زیاد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی منتهی به حرم مطهر، محدودیت ترافیکی خواهیم داشت، توصیه ما به مجاوران و زائران این است که ترجیحا از وسیله شخصی استفاده نکنند، اما با این وجود در دو حلقه حرم مطهر ۱۴ هزار جای پارک موقت پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مکان این پارکینگ‌ها از طریق نقشه مشهد اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین از محل بوستان‌های غدیر، ریحانه، ترافیک، میدان حافظ، بوستان جهان‌شهر (پادگان سابق) اتوبوس‌هایی برای تشرف به حرم‌مطهر مستقر می‌شوند که این مکان‌ها در صورت اضطرار در اختیار زائران قرار می‌گیرد، زیرا اسکان بر عهده میراث فرهنگی است و از طریق شماره پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ساماندهی می‌شود.

بامشکی اظهار کرد: پیش‌بینی ظرفیت اسکان با هدف خدمت به زائرین است و در صورت تکمیل ظرفیت اسکان، بوستان‌ها و ۳۸ سالن ورزشی در اختیار زائران قرار می‌گیرد. هدف ما این است که کار توسط مردم انجام شود و میزبان شایسته‌ای توسط آنان صورت گیرد به همین دلیل فراخوانی به شورای اجتماعی محلات ابلاغ شد که خوشبختانه تاکنون ۵۰ محله اعلام آمادگی کردند و امیدوارم دیگر محلات نیز پای کار بیایند و از زائرین میزبانی کنند.

وی افزود: با دستور شهردار مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه‌ها هرآنچه در توان دارد از جمله سالن‌های ورزشی، ادارات، فرهنگسرا‌ها و ... برای اسکان زائران تجهیز و آماده‌سازی شده است، اولویت‌بندی با ستاد اسکان است، اما مدیریت شهری فضا‌هایی را آماده کرده است، در سال‌های قبل تمام ظرفیتی که برای اسکان در حالت اضطرار وجود داشت ۲۰ هزار نفر شب بود، اما امسال با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و دستور شهردار به ۷۰ هزار نفر شب افزایش یافته که شامل سالن‌ههای ورزشی، ساختمان‌های اداری، فرهنگسراها، بوستان‌های بزرگ و مسقف کردن فضا‌های در اختیار شهرداری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->