صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

  مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ویروس آنفلوانزاو کرونا در حال چرخش در سطح جامعه است از همین رو استفاده مستمر از ماسک بهترین راهکار برای مدیریت بیماری‌های ویروسی است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه در موارد ابتلا به آنفلوانزاو کرونا مراجعات بیماران بیشتر به کلینیک‌های خصوصی و مطب‌ها است از همین رو شاهد افزایش امار بیماران در مراکز منتخب کووید نیستیم، خاطر نشان کرد: تعداد اندک مراجعات به مراکز منتخب کرونا صرفا نشان دهنده شرایط بی خطر نیست بلکه پس از گذشت سه سال از شروع اپیدمی کرونا اکثر مردم به مراحل درمانی آگاهی پیدا کرده و درمان خود را از مراکز خصوصی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شروع سال تحصیلی، بازگشایی بسیاری از مراکز تجمعی و همچنین ورود به فصول سرد می‌تواند زمینه را برای چرخش ویروس‌های مختلف در سطح جامعه فراهم کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دریافت دز یادآور کرونا و همچنین واکسن آنفلوانزابرای بیماران زمینه ای، سالمندان، کودکان دارای نقص سیستم ایمنی و مادران باردار بیش از سایرین اهمیت دارد، زیرا ابتلا به آنفلوانزاهم می‌تواند برای این افراد مشکلاتی را ایجاد کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نگرش مردم به بیماری اومیکرون، همانند آنفلوانزا است این در حالی است که حتی آنفلوانزا هم می‌تواند در برخی موارد منجر به مرگ و بدحالی فرد را فراهم آورد پس در شرایط فعلی تهویه مناسب فضای سر بسته و استفاده مستمر از ماسک و دریافت دُز یادآور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: رنگ بندی شهر براساس میزان افراد بستری تغییر می‌کند از همین رو در شرایط فعلی شرایط شهر مشهد آبی و برخی از شهرستان‌ها زرد رنگ است، اما با افزایش تعداد بیماران سرپایی به مرور بعد از یک یا دو هفته تعداد بیماران نیازمند به بستری نیز افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.