تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

توصیه‌های یک پزشک متخصص برای پیشگیری از آنفولانزا

  • کد خبر: ۱۲۹۷۹۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
توصیه‌های یک پزشک متخصص برای پیشگیری از آنفولانزا
با توجه به سرد‌تر شدن هوا احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفولانزا در جامعه بیشتر شده و یادآوری رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری لازم به نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به سرد‌تر شدن هوا احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفولانزا در جامعه بیشتر شده و یادآوری رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری لازم به نظر می‌رسد.
علایم شروع این بیماری ناگهانی بوده و با علایمی مانند درد شدید عضلانی و مفصلی، بی اشتهایی، سردرد شدید، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد، احساس ناراحتی شدید در قفسه سینه، سرفه خشک و شدید، خستگی و ضعف باتداوم ۲ یا ۳ هفته‌ای و تظاهرات گوارشی همراه است. سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی هر دو بیماری ویروسی می‌باشند و تنها از نظر نوع ویروس و شدت علایم با هم تفاوت دارند.
بعضی از افراد و گروه‌های سنی که در معرض ابتلای بیشتر بوده و در صورت ابتلا احتمال عوارض بیماری نیز در آن‌ها بیشتر می‌باشد عبارتند از کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران مبتلا به دیابت، افراد دارای بیماری مزمن ریوی، بیماران قلبی عروقی، افراد با بیماری مزمن کلیوی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی.
دکتر ابراهیمی، متخصص طب اورژانس در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: علائم بیماری آنفولانزا همانند بیماری سرماخوردگی و کرونا است.
وی گفت: در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، امکان شیوع بیماری آنفولانزا بیشتر است و باید اقدامات پیشگیرانه نیز انجام دهند. این اقدامات شامل شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ است. همچنین افرادی که دچار این بیماری می‌شوند نیز از دست دادن با دیگران خودداری کنند.
متخصص طب اورژانس در باره درمان بیماری آنفولانزا نیز گفت: افرادی که بیمار می‌شوند نیز اگر بیماری‌شان سطحی است می‌توانند با اقدامات خود حمایتی و استراحت خود را درمان کنند.
به گفته وی، مهمترین سفارش برای بهبود سریعتر بیماران داشتن تغذیه مناسب شامل سوپ و مایعات گرم، نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد، استفاده از بخور و شستشوی حلق و بینی و داشتن خواب و استراحت کافی می‌باشد.
دکتر ابراهیمی نیز در خصوص حضور افراد در سطح شهر‌ها همزمان با آلودگی هوا نیز گفت: در شرایطی که هوا آلوده است افراد از ماسک استفاده کنند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیز هستند از عبور و مرور‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ها خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان می‌توانند ضمن ابتلای خود، بیماری را به سایر دانش آموزان و همچنین خانواده‌ها انتقال دهند عنوان کرد: برای جلوگیری از ابتلا دانش آموزان به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا در مدارس رعایت نکات بهداشت فردی باید به آن‌ها آموزش داده شود.
وی در ادامه افزود: شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون به خصوص قبل ازخوردن غذا، پرهیز از تماس دست‌ها با چشم و دهان، جلوگیری از وارد کردن اشیا خارجی مثل مداد به دهان، آموزش آداب صحیح عطسه و سرفه کردن، استفاده از دستمال کاغذی، رعایت فاصله حداقل یک متر از کسانی که تب و سرفه دارند، عدم استفاده از ظروف غذا خوری مشترک، استفاده شخصی از وسایل و لوازم التحریر در مدرسه و عدم حضور دانش آموزان بیمار در کلاس درس تا ۲۴ ساعت بعد از قطع تب از نکاتی است که دانش آموزان باید در مدارس رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->