صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«ایران ربیعی فراهانی» بانوی ۷۴ ساله مشهدی که علیرغم سواد محدود، با همت فراوان و به برکت توسل به اهل‌بیت (ع) موفق به کتابت قرآن در طول دو سال شده است، مجلد اصلی و نسخه دست‌نویس نسخه کتابت‌شده را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ایران ربیعی فراهانی» بانوی ۷۴ ساله مشهدی که علیرغم سواد محدود، با همت فراوان و به برکت توسل به اهل‌بیت (ع) موفق به کتابت قرآن در طول دو سال شده است، مجلد اصلی و نسخه دست‌نویس نسخه کتابت‌شده را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

در حاشیه این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد، وی به ماجرای کتابت این قرآن اشاره کرد و گفت: با وجود اندک سواد خواندن و نوشتن که در دوران کودکی کسب کرده بودم و ضعف و ناتوانی جسمی، اما توفیق یافتم تا کتابت را طبق قرآن عثمان طه و ترجمه آقای ابوالفضل بهرام پور آغاز کنم.

این بانو ادامه داد: تقریباً هر شب بعد از اذان مغرب و عشا و اقامه نماز، کتابت قرآن را شروع می‌کردم و تا سحر و قبل از نماز صبح ادامه می‌دادم. در زمان تحریر و با توجه به سختی‌ها و محدودیت‌هایی که داشتم، شوق نوشتن ذره‌ای در من کم نشد و انگیزه این کار در وجودم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد.

وی گفت: با اهدای این قرآن به آستان قدس رضوی معتقدم اوراق این کتاب نورانی همچون روح جاودانه آن در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود و انشاء الله روزی برسد که همه مردم جهان با خواندن آیات وحی و عمل به دستورات آن در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.