ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟
سرخط خبرها

افزایش ۲ برابری بازدید از موزه‌ها

  • کد خبر: ۱۳۱۲۲۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
افزایش ۲ برابری بازدید از موزه‌ها
رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تمام موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال ۹۷۷ هزار و ۵۴۷ نفر بازدیدکننده داشته‌اند؛ به عبارتی می‌توان گفت که بازدید از موزه‌های استان ۲ برابر سال ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛کاظم رادمنش اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۰۰ موزه وجود دارد که ۲۵ موزه متعلق به اداره‌کل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی است. ۵۰ موزه متعلق به دیگر اداره‌ها است که ۱۵ مورد آن موزه‌های آستان قدس است و باقی به اداراتی مانند سازمان اوقاف و محیط زیست تعلق دارد. ۲۲ موزه خصوصی، ۳ موزه شراکتی و ۱۶ مجموعه‌دار خصوصی دارای پروانه از اداره‌کل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی در سطح استان داریم.

وی افزود: با فروکش کرونا و از بین رفتن محدودیت‌های کرونایی بازدید‌ها افزایش یافته است. در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در تمام موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ۹۷۷ هزار و ۵۴۷ نفر بازدیدکننده داشتند که از این تعداد، ۲۷۵۰ بازدیدکننده خارجی بوده‌اند. در ۶ ماه اول امسال بازدید از موزه‌های استان نسبت به سال ۱۴۰۰، دو برابر شده است.

رادمنش در خصوص برنامه‌هایی که در ۶ ماه گذشته در موزه‌ها برگزار شده است، عنوان کرد: تنها موزه‌ای که می‌شود در آن برنامه برگزار کرد آرامگاه فردوسی است. در این مجموعه مراسم برزگداشت فردوسی و اخوان ثالث، نوروزگاه و مرشدخوانی برگزار شده است.

وی بیان کرد: از ۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و روز آزادسازی خرمشهر به مدت ۱۰ شب تئاتر ضحاک ماردوش در آرامگاه فردوسی اجرا شد. در مجموعه آرامگاه خیام و عطار نیز مراسم بزرگداشت این دو شاعر بزرگ برگزار شده است.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به شهرت هر مجموعه در آمار بازدید‌ها گفت: تقریبا بیش از ۵۰ درصد گردشگران استان از مجموعه آرامگاه فردوسی دیدن می‌کنند. در ۶ ماه نخست امسال ۳۷۹ هزار و ۱۳۴ نفر از این مجموعه بازدید کردند، اما هارونیه که با فاصله کمی از آرامگاه فردوسی است در این مدت ۲۵ هزار و ۷۳۰ نفر بازدیدکننده داشته است. آرامگاه خیام نیز به دلیل نزدیکی به امامزاده محروق بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به آرامگاه عطار دارد.

وی افزود: گردشگران خود را ملزم به بازدید از آرامگاه فردوسی می‌دادند و برای بازدید از این مجموعه برنامه‌ریزی دارند. مجموعه آرامگاه فردوسی و تخت‌جمشید پیش از همه‌گیری کرونا در سطح کشور با یکدیگر رقابت داشتند. اما آرامگاه نادری که همجوار با حرم مطهر رضوی است به دلیل نبود پارکینگ مناسب بازدیدکننده کمی دارد. از طرفی اطراف این مجموعه نیز هیچ فضایی برای ایجاد پارکینگ و ایجاد امکانات بیشتر وجود ندارد.

رادمنش بیان کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص موزه‌ها در سایت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هتل‌ها انجام می‌شود. همچنین لیدر تور‌ها نیز این فضا‌ها را معرفی می‌کنند. اما مسئله مهم در جذب مخاطب و افزایش بازدیدکننده تمایل افراد به حضور در چنین فضا‌هایی است. برای مثال در بوستان کوهسنگی هر روز عده زیادی رفت‌وآمد دارند، اما تعداد افرادی که به موزه بزرگ کوهسنگی که موزه منطقه‌ای بزرگ خراسان است می‌روند نیز کم است.

وی تصریح کرد: در همین راستا باید در زمینه تبلیغات، بهتر عمل کنیم. تبلیغات در این زمینه باید از صداوسیما شروع شود. چه اشکالی دارد در مناسب‌های مربوط به میراث فرهنگی در نماز جمعه به موزه‌ها اشاره شود و مردم به بازدید از این اماکن تشویق شوند.

رادمنش در خصوص برنامه‌های گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد کار‌های زیادی انجام خواهد شد. در حال حاضر مهم‌ترین برنامه ساخت موزه انقلاب اسلامی است. طرح‌ها و برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که پس از تصویب در شورای راهبردی موزه‌ها اعلام و اجرا خواهد شد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->