افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

اهدای اثر نفیس منبت از سوی استادکار تهرانی به موزه رضوی

  • کد خبر: ۱۳۲۰۶۰
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
اهدای اثر نفیس منبت از سوی استادکار تهرانی به موزه رضوی
استاد هنر منبت، اثری نفیس از هنر خود منقش به نام مبارک امام هشتم (ع) را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی طوسی کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در هنر منبت تبحر خاصی دارد و بسیاری از آثار او اکنون در موزه‌های مختلف کشور از جمله کاخ موزه تهران، موزه ملی قرآن کریم، موزه گنجینه میراث فرهنگی سازمان صنایع دستی، موزه ایران شناسی امیر کبیر جلوه‌گری می‌کند.
این هنرمند که عضو کمیته شورای ارزشیابی آثار هنری هنرمندان کشور نیز هست در تولید آثار هنری خود قالب محتوای دینی را به عنوان موضوع اثر خود برگزیده است.
وی در سال ۸۵ منبت خوشنویس گلزار و گلستانه را ابداع کرد و آرایه‌های هنری مختلف را در قالب خوشنویسی به صورت سه بعدی به کار برد.
اثر اهدایی وی به موزه آستان قدس رضوی نیز اغلب آرایه‌های هنری از جمله تذهیب، گل مرغ، مینیاتور، خوشنویسی و مشبک کاری بر روی چوب شمشاد به کار رفته است.
این هنرمند واقف در گفت وگویی به چگونگی تولید این اثر اشاره کرد و گفت: خلق اثر هنری نیازمند تفکر بسیار برای ایجاد خلاقیت دارد. نیت کردم بهترین اثر را برای هدیه به بارگاه رضوی تولید کنم و از آغاز کار به عشق امام قلم را به دست گرفتم و از آقا استمداد طلبیدم و کاری را خلق کردم که هیچگاه تکرار نخواهد شد.
طوسی ادامه داد: این اثر در روز هشتم ماه هشتم سال ۱۳۸۸ به پایان رسید و در جشنواره رضوی اصفهان حائز رتبه برتر شد و پیشنهاد دادند که این اثر را از من بخرند و به موزه رضوی اهدا کنند. اما این نیتی بود که خودم از ابتدا داشتم و به عشق هدیه به حرم علی بن موسی الرضا (ع) این کار را انجام دادم تا سرانجام در حرم ایشان ماوا بگیرد.
این هنرمند به عنوان مبلغ هنر‌های اصیل ایرانی به کشور‌های مختلف اروپایی و آسیایی سفر کرده است و کتاب «تجلی هنر در آموزه‌های دینی مانوس با چوب» از وی به چاپ رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->