صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

٢٠ واگن قطار شهری مشهد؛ در انتظار مجوز دولت

  • کد خبر: ۱۳۱۵۶۴
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال ۹۶ برای تامین واگن‌ها از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تامین کننده چینی مجوز تأمین ۶۰ دستگاه را گرفتیم، اما وزارت صمت مانع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در خط یک جابه‌جایی روزانه ٣٠٠ هزار مسافر با ١٢٠ دستگاه واگن برنامه‌ریزی شده است، اما از ابتدای راه‌اندازی این خط ۵۰ درصد که شامل ۶٠ دستگاه است، تامین شده که روزانه ١٧٠هزار مسافر با این ۶٠ واگن جابه‌جا می‌شود.
وی افزود: سال ۹۶ برای تامین واگن‌ها از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تامین کننده چینی مجوز تأمین ۶۰ دستگاه را گرفتیم، اما وزارت صمت مانع شد.
وی در ادامه گفت: همچنین از همان سال تا‌کنون شرکت مبنا تلاش می‌کند نمونه این واگن‌ها را بسازد، اما تاکنون نتوانسته و پنج سال آینده نیز نمی‌تواند واگنی به ما تحویل دهد.
به گفته وی، پیشنهاد ما این است که مجوز حداقل ۲۰ دستگاه واگن که نیاز فوری است را از کنسرسیوم شرکت واگن‌سازی تهران و تولید کننده چینی بدهید.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد اظهارداشت: وزارت نیرو تعرفه برق ریل قطار شهری را براساس تعرفه حداقلی مصوب می‌کند. روح مصوبه برای کاهش بهای تمام شده خدمات بوده و همه هزینه‌های برق سامانه‌های اتوبوسرانی را نیز باید شامل شود. این مصوبه باید تفسیر شود و اجازه دهند قیمت بلیت را براساس مصوبه مجلس کاهش دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.