صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزارت خارجه پاکستان در دیدار با نماینده ویژه ایران برای افغانستان گفت نقش ایران و پاکستان برای تضمین صلح و ثبات افغانستان حیاتی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حنا ربانی کهر معاون وزارت خارجه پاکستان در دیدار با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران برای افغانستان درباره وضعیت این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، ربانی کهر در این دیدار ضمن تأکید بر تعهد پایدار پاکستان برای افغانستان صلح‌آمیز و باثبات، تصریح کرد: پیوندهای برادرانه ریشه‌دار، ریشه پیوندهای قوی همبستگی بین دو کشور است.

معاون وزارت خارجه پاکستان در ادامه با توجه به چالش‌های متعدد و پیچیده‌ای که افغانستان با آن مواجه است، بار دیگر بر اهمیت تعامل پایدار جامعه جهانی با طالبان به منظور تضمین رفاه و سعادت پایدار مردم افغانستان تأکید کرد.

ربانی کهر همچنین تصریح کرد نقش ایران و پاکستان به عنوان دوستان و نمایندگان افغانستان برای تضمین رفاه و سعادت مردم این کشور حیاتی است.

کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در سفر خود به پاکستان با محمد صادق همتای پاکستانی خود نیز دیدار کرد و دو طرف توافق نمودند همکاری‌های خود را برای پیشبرد اهداف صلح و توسعه منطقه‌ای تقویت کنند.

دو راهبرد بین المللی‌ و منطقه‌ای برای آینده افغانستان در رقابتند

رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران نیز در توئیتی درباره این دیدار نوشت: «جدا از مسائل داخلی افغانستان که موضوعی مربوط به مردم این کشورست، دو راهبرد بین المللی‌ و منطقه‌ای برای آینده افغانستان در رقابتند: راهبرد ثبات آفرین و راهبردثبات زدا».

موسوی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران راهبرد ثبات‌آفرینی را دنبال می‌کند، افزود: سفر نماینده ویژه ایران برای افغانستان به پاکستان و هفته آینده حضور در فرمت مسکو نیز در این راستا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.