شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

علی رغم انتقاد طالبان؛ بازداشت مهاجران افغانستان در پاکستان ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۳۴۲۶۸
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
علی رغم انتقاد طالبان؛ بازداشت مهاجران افغانستان در پاکستان ادامه دارد
به رغم انتقاد تند مقامات طالبان از برخورد پلیس پاکستان با مهاجران افغانستان، منابع خبری اعلام کردند که 122 مهاجر افغان به دلیل ورود غیرقانونی به پاکستان بازداشت شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که ۱۲۲ مهاجر افغان از سوی پولیس در ایالت سند آن کشور بازداشت شده‌اند.

به نوشته نیشن، این افراد به دلیل مهاجرت غیرقانونی و عدم داشتن سند هویت توسط پلیس بازداشت شدند.

سخنگوی پلیس سند در این باره گفت: مهاجران غیرقانونی افغانستان به دلیل ورود غیرقانونی و همراه نداشتن اسناد هویتی توسط پلیس بازداشت شدند.

اداره امور مهاجران سازمان ملل اعلام کرده است که به دنبال تحولات اخیر در افغانستان، پاکستان با موج جدید از مهاجرت شهروندان افغان به این کشور مواجه است.

«قیصرخان افریدی»، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به خبرگزاری آناتولی گفت: پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر از اتباع این کشور وارد پاکستان شدند.

وی افزود: «بیش از 250 هزار نفر از اتباع افغانستان طی ۱۰ ماه گذشته و به دنبال قدرت گرفتن طالبان به پاکستان سفر کردند.»

از طرف دیگر، وزیر خارجه طالبان در دیدار کاردار سفارت پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد پلیس این کشور در برابر مهاجران گفته که این گونه اقدامات به ضرر هردو کشور است.

وزیرخارجه به کاردار سفارت پاکستان گفت است که :«روش اخیر پلیس پاکستان با افغان‌ها نادرست، تحریک‌آمیز و به ضرر هر دو کشور است.»

این درحالی است که مهاجران افغان درپاکستان خصوصا از پلیس ایالت سند شکایت کرده می‌گویند که دراین اواخر آنها گرفتار و آزار و اذیت می‌شوند.

از طرف دیگر وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان اعلام کرده است که پلیس پاکستان در ایالت سند این کشور از چندی پیش تاکنون با مهاجرین افغان بدرفتاری می‌کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->