همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها!
سرخط خبرها

مرگ ۶۴ کودک ثمره حضور نظامی انگلیس در افغانستان

  • کد خبر: ۱۳۳۹۳۸
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
مرگ ۶۴ کودک ثمره حضور نظامی انگلیس در افغانستان
بی‌بی‌سی گزارش داده است که ۶۴ کودک افغانستانی در عملیات ارتش انگلیس طی سال‌های جنگ در افغانستان کشته شدند که دولت این کشور پیش از این تنها ۱۶ مورد را به صورت رسمی پذیرفته بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که در عملیات ارتش این کشور در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ دستکم ۶۴ در عملیات نظامیان این کشور در افغانستان کشته شدند.

به نوشته بی بی سی، پیش از این دولت انگلیس تنها مرگ ۱۶ افغان کودک را به صورت رسمی پدیرفته بود.

این رسانه انگلیس نوشته است که، اما در حال حاضر دولت برای ۶۴ کودک افغان غرامت تعیین کرده که ۳ برابر آماری است که در گذشته به صورت رسمی اعلام کرده بود.

بیشتر این کودکان در زمان حمله هوایی و در میان آتش باران نیرو‌های انگلیس جان خود را از دست دادند.

این گزارش بنابر خواست یک موسسه خیریه انگلیسی تحت عنوان فعالیت برای خشونت ناشی از جنگ (AOAV) از سوی دولت این کشور ارائه شده است.

این موسسه خیریه همچنین گفته که آمار غیرنظامیان کشته شده از سوی ارتش انگلیس در افغانستان بیشتر از این چیزی که تاکنون اعلام شده است.

به گفته این موسسه احتمال دارد آمار کودکان کشته شده در جنگ افغانستان به ۱۳۵ نفر نیز افزایش پیدا کند.

پیش از این بی‌بی‌سی گزارشی در خصوص جنایت جنگی نیرو‌های ویژه انگلیس در زمان جنگ ناتو در افغانستان منتشر کرده است.

براساس تحقیقات این شبکه انگلیسی، مأموران ویژه ارتش انگلیس «SAS» در زمان جنگ افغانستان بار‌ها زندانیان و مردان غیرمسلح را به قتل رسانده و مرتکب جنایت جنگی در این کشور شدند.

بی‌بی‌سی گزارش داد که نیرو‌های ویژه ارتش انگلیس در سال ۲۰۱۰ طی عملیات شبانه اقدام به قتل ۵۴ زندانی و غیرنظامیان بازداشت شده به صورت غیرقانونی کردند.

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز در واکنش به جنایت جنگی نظامیان انگلیس گفته است که دادگاه لاهه باید جنایت جنگی نظامیان انگلیس و نیرو‌های خارجی در افغانستان را بررسی و عاملان آن را محاکمه کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->