صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معرفی شهرداری‌ها به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ به منظور توسعه خطوط مترو توسط وزیر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود نصرتی افزود: مستند به بند «د» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، شهرداری‌ها و مبالغ تخصیصی برای انتشار اوراق مشارکت از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین و با تایید وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، معرفی شدند.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی‌شده در قانون، ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های توسعه حمل و نقل عمومی با تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت و ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده و مدیریت پسماند با تضمین بازپرداخت ۱۰۰ درصد اصل و سود توسط شهرداری‌ها امکان انتشار و جذب اعتبار را دارا ست.

نصرتی گفت: درخواست‌های بسیار زیادی از شهرداری‌های کشور برای استفاده از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ با تضمین ۵۰ درصد دولت دریافت شد که با توجه به محدودیت منابع در قانون و عملکرد سال‌های قبل شهرداری‌ها در جذب منابع همچنین نیاز کلانشهر‌ها به توسعه خطوط مترو، سهمیه هر شهرداری اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید با تعیین بانک عامل و شرکت تأمین سرمایه و رفع بدهی‌های بانکی، مراحل بعدی اوراق مشارکت را مستمر پیگیری کنند تا شاهد جذب کامل اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.