امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمادگی مشهد برای نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۴۳۲۹۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
آمادگی مشهد برای نوروز ۱۴۰۲
 فرماندار مشهد به تشریح جزئیات آمادگی قرارگاه خدمات سفر برای استقبال از زائران و گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری  پیرامون موضوع استقبال از زائران و برنامه‌هایی که برای نوروز ۱۴۰۲ در گرفته شده است، اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید برای استقبال از زائر در مشهد از نوروز سال گذشته قرارگاهی ایجاد شد که همواره در حال فعالیت است. این قرارگاه همچنین در ایام دهه پایانی صفر به فعالیت خود ادامه داد و بناست اقداماتی برای نوروز ۱۴۰۲ نیز همچنان زیر نظر این قرارگاه انجام شود. 

وی تصریح کرد: از زمان ایجاد این قرارگاه تاکنون تجربیات خوبی در میزبانی از زائران و گردشگران به ویژه در ایام پایانی دهه صفر به دست آمده و این قرارگاه رویکرد مثبتی داشته است. البته ایام نوروز با دهه پایانی صفر تفاوت‌های بسیاری در نوع، جنس، زمان و ... دارد و نگاه ما نیز باید متفاوت‌تر باشد و اقدامات بر اساس رویکرد خادمی زائران هماهنگ خواهد شد.

دائمی شدن برخی از فعالیت‌های استقبال از زائران در مشهد

فرماندار مشهد ادامه داد: البته در این قرارگاه برخی از فعالیت‌ها در پایان صفر به صورت موقتی انجام می‌گرفته است که از امروز تا ایام نوروز این فعالیت‌ها دائمی خواهند شد. به عنوان مثال در دهه پایانی صفر یکی از دغدغه‌ها تامین نیاز‌های معیشتی زائران در مشهد بود که این فعالیت را دائمی کرده‌ایم. برای مثال در ایام دهه پایانی صفر با ۵۰۰ واحد صنفی قرارداد موقت بسته شده بود، اما از امروز از آن‌ها حمایت خواهیم کرد تا به صورت دائمی فعال باشند و اقلام مورد نیاز زائران با قیمت مصوب در اختیارشان قرار گیرد.

فعالیت ثابت ۵۰۰ پارکینگ برای استفاده زائران

داوری اظهار کرد: همچنین نانوایی‌هایی که در ایام ورود زوار به مشهد به صورت سیار فعالیت داشتند دائمی خواهند شد تا آمادگی بیشتری برای خدمت‌رسانی به زائران به وجود آید. علاوه بر این نیز برای پارکینگ‌های ثابت نیز اقداماتی انجام گرفته است، برای مثال چیزی حدود ۵۰۰ پارکینگ از ۵۰۰۰ پارکینگ موجود به صورت ثابت فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: البته در کنار اقدامات مثبت، این قرارگاه با نقص‌هایی نیز همراه بوده است که در صدد رفع آن‌ها هستیم. در ادامه اینکه طبق سامانه طراحی شده زائران می‌توانند همزمان بلیت رفت و برگشت سفر به مشهد را تهیه کنند. بر همین اساس با توجه به اینکه این سامانه تنها چند روز مانده به ایام نوروز فعال می‌شد تلاش شد که از امروز فعال شده تا زائران به آسانی با ما در ارتباط باشند. همچنین سعی خواهیم کرد از یک ماه مانده به ایام نوروز با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد نواقص موجود در قرارگاه را برطرف کنیم.

فرماندار مشهد بیان کرد: با توجه به سنجشی که در جهت توانایی جذب زائر انجام شد به این نتیجه رسیدیم که باید زیرساخت‌هایی را در این راستا ایجاد کنیم و، چون زیرساخت‌ها موقت هستند، نمی‌توانند زائر را اقناع کنند که بر همین اساس با توجه به این امر اقداماتی انجام خواهد شد تا زائران طی سفر خود قانع شوند.

داوری اضافه کرد: در حقیقت زائر زمانی‌که به مشهد سفر می‌کند اگر قرار است در یک اقامتگاه اضطراری اقامت کند باید برای آن آمادگی داشته باشد و در صورت وجود آمادگی سفر خوشایندی را نیز تجربه خواهد کرد؛ به همین دلیل باید بتوان ظرفیتی ایجاد کرد تا زائران بتوانند از سفر خود استفاده لازم را ببرند.

رسیدگی به تخلفات از نقاط قوت اقدامات قرارگاه خدمات سفر

وی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در ایام دهه پایانی صفر تصریح کرد: یکی از نقاط قوت نظارت در ایام دهه پایانی صفر این بود که در همان لحظه به تخلفاتی که از سوی برخی از واحد‌های صنفی صورت می‌گرفت، رسیدگی می‌شد؛ چرا که زائر باید این برخورد‌ها را مشاهده می‌کرد تا بداند به جهت اینکه برای ما ارزشمند است ما به شکایات آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و تخلفات واحد‌های صنفی را نادیده نمی‌گیریم.

تلاش برای به حداقل رساندن خانه مسافر‌های غیرمجاز در نوروز ۱۴۰۲

فرماندار مشهد بیان کرد: در واقع مقدمات تخلف باید از میان برداشته شود که یکی از این مقدمات تخلف، مسافرخانه‌های غیرمجاز هستند. از این‌رو امیدواریم که بتوانیم در ایام نوروز ۱۴۰۲ واحد‌های صنفی غیرمجاز و به ویژه مسافرخانه‌های غیر مجاز را به حداقل برسانیم، چراکه وقتی واحد‌های صنفی بیشتری به صورت مجاز فعالیت داشته باشند در این صورت نظارت بر آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

داوری به موضوع قیمت اقلام مورد نیاز زائران نیز اشاره کرد و گفت: نرخ‌گذاری‌ها شرایط و شیوه‌نامه‌های خاص خود را دارد و اینگونه نیست که هر لحظه یک نرخ برای اقلامی مصوب شود؛ لذا بر اساس این شرایط نباید نوسانات دلار در این نرخ گذاری‌ها تاثیری داشته باشد، مگر اینکه این نرخ‌ها از سوی وزارت مصوب شده باشد و اگر خارج از این مباحث و قوانین باشد تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: در حقیقت اگر بتوانیم طبق این شیوه‌نامه‌ها، مدیریت سازمان‌یافته‌ای داشته باشیم قطعا ثبات در بازار رخ خواهد داد. همواره نگاه ما این است که با متخلف باید برخورد شود که در ایام پیک حضور زائران این برخورد‌ها صورت گرفته است؛ همچنین باید نسبت به آن دسته از واحد‌های صنفی که فعالیت‌های خود را طبق قوانین و مقررات انجام داده‌اند نگاه مثبتی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->