صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از هرس زمستانه بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت در سطح کلانشهر مشهد در زمستان سال جاری با هدف اصلاح تاج درختان و بهبود شرایط رشدی آن‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی اکبر انتظام با بیان این خبر اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از مهمترین اقدامات در زمینه نگهداری درختان و درختچه‌های کلانشهر‌ها است و در شهر مشهد نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، طی فصل زمستان، این عملیات در مناطق ۱۳ گانه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: این عملیات در سال‌جاری از ابتدای دی ماه آغاز شده است و بر اساس زمان بندی تا اواسط اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری برای هرس زمستانه بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت غالباً خزان پذیر با اولویت درختان پر رشد، آسیب دیده و مانع دید ترافیکی در سطح مناطق و آیلند‌های میانی بلوار‌های شهری برنامه‌ریزی شده و بیشترین حجم هرس در مناطق ۲، ۷، ۸، ۹ و ۱۱ صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: هرس زمستانه به دلیل اینکه درختان در خواب زمستانی هستند از آسیب‌های مختلفی به آن‌ها جلوگیری می‌کند و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت رشد و سلامت عمومی درختان داشته باشد؛ چرا که به طور کلی در هرس زمستانه علاوه بر هرس شاخه‌های مزاحم، شاخه‌های شکسته و خشکیده که می‌توانند باعث تجمع آفات و بیماری‌ها شوند حذف می‌شوند.

انتظام در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری در معابر فرعی مناطق منتخب در قالب طرح سامان دهی درختان، علاوه بر هرس‌های موردی درختان، آزادسازی طوقه درختان، جمع آوری خاک مازاد باغچه‌ها و ... نیز در حال انجام است و با انجام این فعالیت‌ها تلاش می‌شود تا وضعیت درختان معابر فرعی، که آبیاری آن‌ها با مشارکت شهروندان انجام می‌شود بهبود یابد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.