بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد
سرخط خبرها

شهر ایمن با حضور بیش از ۱۰ هزار آتش نشان داوطلب مشهدی

  • کد خبر: ۱۵۱۰۰۴
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
شهر ایمن با حضور بیش از ۱۰ هزار آتش نشان داوطلب مشهدی
جمعی از مدیران شهری در حاشیه نشست بزرگ آتش نشانان داوطلب، به تشریح نیازها و ضرورت داشتن شهر ایمن پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش آتش نشانان داوطلب مشهدی با حضور پر شمار شهروندان این شهر و با حضور شهردار، معاون خدمات شهری، معاون فرهنگی و رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد در تالار شهر برپا گردید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حاشیه این برنامه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: مشارکت شهروندان، رکن اساسی آفرینش شهر ایمن است.

مجید فرهادی ادامه داد: با توجه به نیاز ما در کلانشهر مشهد مبنی بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های شهری داوطلب به ویژه در حوزه ایمنی، بنا داریم سازماندهی مناسبی را برای بهره مندی از توان این مجموعه‌ها به وجود آوریم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به ظرفیت‌های به وجود آمده در این شهر برای استفاده از ظرفیت شهروندان گفت: دو گام اساسی برای شهر ایمن نیاز داریم تا در مواقع بحران به مشکلی برنخوریم.

علی نجفی ادامه داد: شناخت مخاطرات شهری و چگونگی مدیریت بحران از نکات اصلی و حائز اهمیت در بحث ایمنی شهر است.

 

اینجا ببینید:

 

وی افزود: به همین منظور، جلسات آموزشی و ایمنی برای کسبه، اصناف و مشاغل مختلف با همکاری سازمان آتش نشانی و معاونت فرهنگی اجتماعی برگزار شد و همزمان، آموزش شهروندان هم به اجرا درآمد و نتیجه، حضور بیش از ۱۰ هزار آتش نشان داوطلب مشهدی می‌باشد.

حسین باغگلی معاون فرهنگی و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: سه ضلع آموزش شهروندی، زیرساخت و قانون، ارکان شکل دهی به مشارکت‌های مردمی و نهضت‌های داوطلبانه است.

وی ادامه داد: برای هریک از این اضلاع، اداره یا نهادی وجود دارد که وظایف آن را تبیین می‌نماید و معاونت فرهنگی برای هر حوزه ماموریتی سعی کرده است آموزش‌هایی را در نظر بگیرد.

باغگلی ابراز امیدواری کرد: یقینا در سال ۱۴۰۲، ثمرات بیشتری را از راه آموزش خواهیم دید و برنامه ریزی‌هایی که در سال جاری انجام دادیم در سال آتی مورد استفاده قرار خواهیم داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->